Enduro a trail segment elektrokol od dnešního dne okupují dva výrazně inovované e-biky amerického Treku. Rail+ cílí na zákazníky, kteří chtějí zdolávat hodně náročný terén. Powerfly+ je naopak šitý na lehčí traily a lze být využíván i pro dojíždění. Oba modely můžete znát už z minula, nyní ale prošly zásadními změnami.
Vyšší zdvihy, hodně změn v geometrii a taky zbrusu nový pohon Bosch – tak by se dalo shrnout, jakou proměnou prošly mohutné ebiky výrobce z Waterloo. Trek nás letos novinkami doslova atakoval, ale zdá se, že tahle kola jsou finálem oné záplavy roku 2024. A američtí kluci možná dobře věděli, proč si právě Rail+ a Powerfly+ nechat na konec…
Rail+ – mullet setup a nastavitelná geo
Trek Rail+ navazuje na úspěšnou tradici vysokozdvihových elektrokol řady Rail. Nově má větší zdvih, slibuje lepší ovladatelnost a Bosch mu poskytl motor Performance Line CX. S kroutícím momentem 85 Nm má Rail+ ambici snadno zdolat i dlouhá technická stoupání. Celých 160 mm zdvihu vpředu i vzadu pak bude bezpochyby oporou do jakéhokoli terénu. Kolo již z výroby přichází v mullet setupu a má nastavitelnou geometrii, jak je u Treku zvykem.
To nejnovější od Bosche
Zmínili jsme, že Trek svůj inovovaný model vybavil nejnovějším motorem Bosch Performance Line CX, který nabízí stejný kroutící moment 85 Nm jako předchozí modely. Rozdíl je však v tom, že ho má zvládnout podávat jemněji a při tišším chodu, čímž chce určitě dotáhnout systémy, jako má třeba firma TQ, která taktéž Treku dodává motory. Nový Performance Line CX tak má znamenat spojení plného výkonu s plynulejší a přirozenější jízdou, která bude méně hlučná a ještě pohodlnější.
Bezpečnější baterie s 800 Wh náloží
Rail+ v rámu ukrývá taky novou baterií Bosch PowerTube s kapacitou 800 Wh, která je kompatibilní s přídavnou baterií Bosch PowerMore. Trek navíc vylepšil technologii RIB 2.0 (Removable Integrated Battery), která umožňuje snadné vyjmutí baterie pomocí obyčejného imbusového klíče. Díky integrovanému zachytávacímu mechanismu má být manipulace s baterií zároveň bezpečnější a opravdu snadná.
Nový ovladač a dálkové ovládání
Na řídítkách Railu+ najdete nový minimalistický ovladač Bosch Mini Remote a systémový kontroler, který zachovává čistý design a má být výrazně intuitivní. Díky tomu lze rychle přepínat mezi režimy asistence a snadno sledovat stav baterie, aniž by to narušovalo uspořádání kokpitu nebo zbytečně rozptylovalo během jízdy.
Počítejte s Mino Link
Rail+ přináší vylepšenou geometrii, která zahrnuje položenější úhel hlavové trubky (64,5°) a možnost nastavení výšky středu i úhlu hlavové trubky o půl stupně pomocí oblíbeného systému Mino Link. Jezdec může navíc měnit progresivitu odpružení pomocí flip-chipu, což je další “vychytávka”, kterou se Trek snaží svým terénním modelům poskytovat. Kolo je kompatibilní taky s miskami pro úpravu úhlu hlavové trubky (ty se prodávají samostatně). Jezdec díky tomu může volit mezi položenějším, nebo naopak strmějším úhlem, dle svých preferencí.
Mullet setup
Pro maximální ovladatelnost ve strmých pasážích i zachování určité hravosti Trek vybavil Rail+ mullet setupem, tedy 29” předním kolem a 27,5” zadním kolem. Jak je známo, větší přední kolo zajišťuje nižší valivý odpor a lepší pohlcování nerovností v terénu, zatímco menší zadní kolo zlepšuje obratnost v úzkých zatáčkách a technicky náročných sekcích. Není divu, že se takto naspecifikovaná kola tolik prosazují…
Modely a ceny Trek Rail+
Rail+ bude dostupný v hliníkové i karbonové verzi a celkem v sedmi specifikacích. Cena startuje na 144 990 Kč za nejlevnější hliníkový model a končí na 339 990 Kč za vrcholnou verzi 9.9.
Powerfly+ – atraktivnější design a trailové zdvihy
Druhým elektrokolem je model Powerfly. Ten přichází v celoodpruženém provedení i jako klasický hardtail, jak jsme byli zvyklí. Kolo se nově snaží o atraktivnější design a dostalo taktéž tišší, plynulejší pohon, tedy Bosch Performance Line CX, který zde nabízí totožný výkon 85 Nm, jako tomu bylo u Railu+.
Vylepšená geo i odpružení
Modely Powerfly+ mají novou geometrii, která má zlepšit nejen jízdní vlastnosti, ale také celkový design kola. Plně odpružené verze mají 120 mm zdvihu vzadu a 130 mm vpředu, přičemž inovovaná konstrukce zadního odpružení snižuje výšku rámu pro větší stabilitu. Hardtaily zůstávají u 120mm vidlice, ale přichází taktéž s upravenou geometrií. Obě rámové varianty navíc disponují úchyty na nosiče, blatníky a stojánkem, což umožňuje snadnou přeměnu Powerfly+ na praktické kolo pro dojíždění do práce a na nenáročné výlety.
Hladce jedoucí devětadvacítky
Powerfly+ je běžně vybaven 29” koly, která si snadno poradí s nerovnostmi na trailech i s výmoly na cestách. Modely ve velikosti S jsou osazeny koly o velikosti 27,5”. Zde se tedy nic nezměnilo a Trek ví proč. Přesně takové specifikace jsou dnes nejžádanější.
Modely a ceny
Powerfly se snaží být dostupnějším kolem, proto je dostupný pouze v hliníku a to celkem v šesti specifikacích – tři hardtailové a tři celoodpružené. Cena startuje na 86 990 Kč za nejlevnější hardtailovou verzi a končí na 183 990 Kč za celoodpruženou verzi 8.
připravil: Martin Kuška
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT