Budeme upřímní. Prvním impulzem pro výběr těchto pedálů do testu byl jejich design – duhové provedení na zlatém základu prostě nešlo přehlédnout. Představa, že jej sladíte na kole třeba se stejně designovanými komponenty Sramu, je lákavá.
Bontrager dodává pedály včetně zarážek, ale pozitivní je, že jde o nášlapný mechanizmus kompatibilní se systémem Shimano SPD. Pedály jsme testovali jak s originálními zarážkami, tak právě s těmi od Shimana. S jakým výsledkem?
I při nejmenším nastavení předpětí pružiny nášlapného mechanizmu je jasně patrné, že pružiny jsou tužší. Našlápnutí do pedálu jde snadno, k uvolnění nohy je potřeba trochu větší síla. Není to nic, co by zasloužilo kritiku, jen například právě Shimano má rozsah nastavení předpětí větší. Tretra v pedálu drží perfektně, zde jsme nenarazili na problém, patrný je i drobný boční výkyv, což je fajn, noha si snáze najde ideální pozici. Už po několika jízdách bylo patrné, že černá povrchová úprava čelistí moc nevydrží, rychle se ošlape a oloupe. Duhový povrch po dobu zhruba čtyřměsíčního testu na gravelu odolával.
Další varianty
Na specifikum jsme naráželi při uvolňování nohy z pedálu. Když jsme patou pohnuli do strany razantněji, ozvalo se typické cvaknutí a zarážka se z mechanizmu bez problému uvolnila. Když byl ale pohyb patou pozvolný, občas se zarážka uvolnila ze zámku jen částečně, zůstala v něm viset. Noha se v té chvíli mohla pohybovat volněji, ale byla stále spojena s pedálem – a to není dobré nejen v náročnější terénní situaci, kdy se potřebujete z pedálu dostat, abyste nespadli, ale ani v okamžiku, kdy počítáte s tím, že už jste z pedálu „venku“, a ono tomu tak není. Nejspíš za to může dělená přední čelist nášlapného mechanizmu – Shimano používá přední i zadní z jednoho kusu a nic podobného se u něj neděje. Zvykli jsme si, byli obezřetnější a tím jsme eliminovali podobné situace, to ano, ale úplně dobrá vlastnost to není. A co víc, pedály dost často při šlapání vrzaly, zřejmě právě kvůli dělené čelisti a nečistotám v ní.
Připravil: Rudolf Hronza
TECHNOBOX
- konstrukce hliníkové tělo, pochromovaná ocelová osa, zapouzdřená ložiska
- barvy černá, červená/černá, testovaná
- hmotnost 292 g
- cena 2099 Kč
- webové stránky
plus
- nízká hmotnost
- design
- kompatibilita s SPD
minus
- specifický projev při uvolňování nohy z mechanizmu
- minimální odolnost černé povrchové úpravy
- občasné vrzání mechanizmu
FOTOGALERIE
Nemůžu se zbavit vrzání mezi zámkem na botě a pedálem, vozím tyto pedály už více jak rok. Zámky na botě jsem měnil už i za nové. Mátě nějakou radu?