Rychlý gravel plášť Bontrager Girona RSL

15.7.2024

TEST gravel plášť Bontrager Girona RSL

Ze země rozlehlých plání protkaných dlouhými šotolinovými rovinami, kolébky gravelu, dorazil plášť Bontrager Girona RSL v šíři 35 mm. Osadili jsme ho na karbonové ráfky s 19milimetrovou vnitřní šíří a podpořili tmelem. A hurá tohohle Američana provětrat.

 

Montáž proběhla příkladně, bez velkého úsilí. Po celou dobu testu jsme nezaznamenali vzlínání výplňové hmoty skrz stěny pláště, což bohužel nebývá u některých výrobců standardem. Zde ano.

 

 

Již první pohled podává informace o zařazení této gravelové obuvi. Rychlost. Cyklostezky, rozbité a hrubé silničky, zde je plášť bezchybný za sucha i mokra. Nabízí absolutně tichý a rychlý provoz díky hladkému středovému běhounu s jemnou drážkovou strukturou. Ten překvapivě dodá jistotu i při intenzivním brzdění, do hry se zapojí i sousedící výstupky. Při změně směru se můžete opřít o čtyřhranné segmenty po stranách s hladkou plochou, které vás jistě provedou táhlými oblouky.

 

 

 

Při přechodu na štěrk zaznamenáte příjemný pocit zrychlení. Plášť i na tomto povrchu ukrajuje kilometry svižně a i při šíři 35 mm žehlí nerovnosti bez vážnějšího zaváhání. Pouze při prudké změně směru a intenzivním náklonu už je tady třeba opatrnosti vzhledem k absenci bočních vyvýšených hrotů. Tento plášť není určen na zdolávání blátivých enduro tras, ale ani ve vlhkém prostředí nás nezklamal. Nemá tendenci se na podklad „lepit“. I zde se projevuje jeho silná stránka, rychlost.

 

 

Gravel má široký rozsah, a to platí i u těchto plášťů. Pohodlně povozí gravelturistu při toulkách krajinou, ale zvládnou i svižnou vyjížďku agilního sportovce.

Nutno podotknout, že i po nájezdu mnoha set kilometrů nejevil plášť sebemenší známky opotřebení a že jsme nezaznamenali defekt – možná díky ochranné vrstvě proti proražení.

Připravil: David Růžička


TECHBOX

  • dostupné šíře 35, 38 a 42 mm
  • barva boků černá, hnědá
  • TPI 220
  • hmotnost 425 g (35 mm)
  • cena 1599 Kč

web produktu

 

plus

  • nízký valivý odpor
  • i přes užší šířku komfortní jízda
  • žádné prolínání tmelu při bezdušovém použití

 

minus

  • na sypkém povrchu menší jistota v zatáčkách

FOTOGALERIE

 


 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu