Dobrý den, chci se Vás zeptat, zda pro sportovně založeného hobby
jezdce, který ale nezávodí a jen si chce k MTB kolu (kde jsem spokojený
s hliníkovým rámem a kvalitní vidlicí) a trekovému kolu (které mám na
delší výpravy) dokoupit ještě silničku, abych se mohl občas svézt
i tímto stylem, případně i v Alpských průsmycích, kdyby na to náhodou
došlo. – Zda je vhodný i hliníkový rám? Nechci přehnaně drahé kolo a
vím, že karbon asi lépe pruží, ale říkám si, že i hliník by mohl mít
nějaké přednosti, pokud by to byl rám od nějakého solidního výrobce?
Tedy – vlastně dobrý hliníkový, namísto základního carbonu? …
Utrpím kromě deficitu prestiže, designu a kapky hmotnosti navíc i nějaké
další újmy? případně získám i nějaké klady v případě zvolení
hliníku u silničního kola? Děkuji moc za odpověď. Milan Horký
Dobrý den, Vaše otázka by asi vydala na mnohahodinovou diskusi a stejně by bylo těžké odpovědět. Odrazil bych se na Vašem místě od ceny, kterou chcete za kolo zaplatit. Pokud je to do cca 40 000 Kč, držel bych se hliníku a zkusil najít kolo s co nejlepším osazením (především kvalita zapletených kol je na silnici hodně znát). Chcete-li zainvestovat více, dají se už najít zajímavé karbonové kousky. Hliník jako materiál stále konkurenceschopný je, ale poptávka po něm ve vyšších kategoriích není tak velká, a tak špičkově osazená hliníková kola příliš výrobců nenabízí. Pokud chcete nějaké výjimky, zkuste Cannondale Caad 12, Specialized Allez, Trek Émonda ALR, Canyon Ultimate Al…
(kk)
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT