Brždění karbon. ráfků v zatáčce

26.10.2015
Dobrý den, před nějakou dobou jsem pořídil novou silničku s karbon.ráfky. Oproti původním hliníkovým ráfkům si stále musím zvykat na menší účinnost brždění a brzdit před zatáčkou o něco dříve, než jsem byl zvyklý. Již se mi ale párkrát stalo, že jsem do zatáčky vletěl trochu rychleji a pak mi při intenzivnějším brždění šlo zadní kolo do smyku. Brzdím sice oběmi brzdami, větší důraz dávám na přední, ale asi málo. Můj dotaz tedy je, jak bezpečně brzdit v případě, že už do té zatáčky vlétnu rychleji a musím jít ostřeji na brzdy? Mám použít výhradně přední brzdu a jaké to může mít následky? Četl jsem sice něco o nemožnosti ustání smyku předního kola, v praxi jsem však zažil jen smyk zadního. Žel prakticky se to špatně testuje, protože se člověk pohybuje na hranici pádu, takže by mě také zajímalo, jestli s tím má někdo praktickou zkušenost (pozitivní i negativní). Děkuji za rady a postřehy! M.

Dobrý den, experimenty se smykem předního kola bych moc nedoporučoval. Spíš zkuste experimentovat s různými výrobci brzdových špalíků, třeba najdete směs, která vám bude lépe vyhovovat.

kategorie dotazuSilniční technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu