Obecně lze říci, že diskové brzdy snesou naopak větší zatížení
než ráfkové, jelikož mají z pravidla vyšší brzdný výkon. Vždy ale
záleží na porovnání konkrétních modelů. Pravdou je, že se kotoučové
brzdy někdy přehřejí a ztratí pak velkou část ze své síly. To se ale
může stát i u ráfkových brzd. Na to, při jakém zatížení se diskové
brzdy začínají přehřívat, má vliv mnoho faktorů – tvar a odvrtání
kotouče, brzdná směs destiček, tvar a odvětrání třmene. Pokud jde
o porovnání mechanických a hydraulických verzí, vstupuje do hry i lepší
tepelná vodivost kapaliny, ale už nijak zásadně. Pokud tedy zvažujete
nákup například mechanické diskové brzdy Avid BB7, mohu vám ji směle
doporučit jako velice dobrý typ. Porovnejte však cenu například
s hydraulickou brzdou Shimano Deore a myslím, že se rozhodnete jinak.
Hydraulika je prostě lepší.
Štěpán Hájíček
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT