Píšete správně, že pevnost karbonového kompozitu je větší než u hliníkové slitiny (kolikanásobně, to už záleží dle konkrétních materiálů a jejich zpracování, síle stěny atd., nelze zobecňovat). Neměli bychom ale plést v jeden dva různé pojmy – na jedné straně pevnost, na druhé odolnost vůči poškození. Zde karbon, není-li dále upraven (skelná vlákna či kevlar apod. v poslední ochranné vrstvě), s hliníkem prohrává. Dojde-li k nárazu větší razance na ostrou překážku, hliníková trubka se s největší pravděpodobností pouze prohne, takový rám lze dále používat, pokud nedošlo k narušení geometrie, u karbonové dojde k narušení struktury materiálu, což je pro trubku a potažmo rám konec. Nejedná se přitom pouze o velmi ostrý předmět, jak píšete, hrozbou může být i kámen oblejších tvarů, na nějž rám dopadne s větší razancí, hrana řídítek… Jak jsem řekl, nelze plést dohromady pevnost s odolností vůči nárazu.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT