Mám MTB Merida Matts Speed-v. Chtěl jsem poprosit o radu, zda se mi
vyplatí véčka předělat na kotouče a kolik by to asi stalo? Vidlice je tam
RockShox C
Brzdy jsou důležitým komponentem. U kola pod dvacet tisíc ale V-brzdy poslouží dobře. Investice do kvalitních hydraulických či solidních mechanických diskových brzd (např. Avid) bude cca 4 – 5000 Kč. Zkuste si proto raději pohrát s drobným imbusovým šroubkem nastavujícím sílu vratné pružinky, dejte nové bovdeny a třeba i lepší špalíky a uvidíte, že V-brzdy ještě nemusí patřit do starého železa. Za ušetřené peníze je lépe pořídit lepší vidlici, či ještě lépe kvalitní vybavení na podzimní ježdění – bunda, kalhoty, obuv…
Koukám je tady už značně fousatej dotaz zdali véčka nebo kotouče a jednoznačně tvrdím,že kotouče jsou momentálně pouze vysoce modní záležitost a firmy jdou do toho jak pitomý,protože si za ty kola můžou říci více už jenom proto že tam je více materiálu a na výrobu je to i technologicky složitější. Ale proč kotouče? Kdo dával v hodinách fyziky pozor jednoznačně ví že otáčející se kolo,disk apod. se mnohem menší silou zabrzdit na obvodu než ve středu. To je bez komentáře. Ano kotoučové brzdy jsou nutné,ale vyloženě na specielní použití a specielní podmínky – bahno,mokro,námraza,prachový písek atd. Jak ale vidím kolem sebe,70% uživatelů jezdí kotouče jenom podle stylu “Ty vole
ty tam máš véčka? Nejsi nějakej zpozdilej? Přitom tenhle stav je výsledkem působení cyklogigantů /víme o které se jedná/ který násilně ovládají trh aby se jim plnily kešeně
a za pár let s e v tichosti vrátí k osvědčeným komponentům a dělají jakoby nic. Viz experimentální Shimano přehazky,různé megadrajvy a jiné. Kolik jsem toho musel z kol
vyházet aby fungovaly normálně. Takže závěrem,nenechte se ovlivňovat nějakými modními trendy a jste-li sváteční či polosváteční jezdci kteří nevyznávají nepohodu volte jednodušší a účinější variantu a levnější,tedy véčka