Historie firmy začala rokem 1972, a to výrobou kol pro některé z předních značek, za všechny například Nishiki a Schwinn. Nabírání zkušeností v branži vedlo k logickému zlomu, totiž k založení vlastní značky a produkci kol pod značkou Giant v roce 1981. Pro firmu je charakteristické vývoj a používání nejnovějších technologií, ať jde o materiály, například první sériová kola na karbonovém rámu, nebo systémy odpružení. S elektrokoly značka Giant začala už poměrně dávno, a sice v roce 2000, kdy uvedla na trh první sériově vyráběný model Lafree, e-kolo určené do města, což bylo v té době v podstatě jediné uplatnění elektrokol. Ale nejen z tradic těží model Fathom E+ využívajíci motor SyncDrive, který podle not Giantu připravuje Yamaha. Z mnoha technologií vyberme jednu inovativní – automatický režim Smart Assist, kdy kromě pěti základních jízdních režimů s nastavenou hodnotou podpory sám vyhodnocuje, jakou míru podpory má motor dodat. Díky tomu se při jízdě nemusíte starat, jaký jízdní režim je v dané situaci ten nejvhodnější. Kvůli této funkci je kolo vybaveno (kromě čtyř základních senzorů) také senzory zrychlení a náklonu.
Technický popis
motor: Yamaha, SyncDrive Pro, 70 Nm * baterie: EnergyPak, 625 Wh * rám: ALUXX Alu 6061 * vidlice: SR Suntour XCR 34 Boost, vzduchová, zdvih 120 mm * kliky: FSA Comet, 36 z. * řazení: Shimano Deore, 1×10 * přehazovačka: Shimano Deore * kazeta: Shimano Deore, 11–46 z. * brzdy: Shimano CS-M4100, čtyřpístkové, 180 mm * ráfky: Giant XCT, 25 mm * pláště: Maxxis Rekon Race, 29×2,5″ * velikost: M * hmotnost: 26,2 kg * cena: 79 049 Kč
První dojmy testerů
Petr Š.: Klasická geometrie Giantu v této kategorii, pohodlný, více vzpřímený posed i díky krátkému představci, což se ve městě velmi hodí. Tuhý rám, v terénu přesný. I přes dojem městského kola byl na singltreku snadno ovladatelný. Perfektní kolo, ideální pro turistu, který se nebojí terénu.
Jan: Nemám k němu připomínky, všechno funguje, jak má. Velkým plusem je vybavení, blatníky, světla, co se zapnou v okamžiku uvedení kola do provozu. Pohodlně městem do práce, zpátky trochu terénem, ideál. Trochu pomalejší reakce mezi přepínám režimů. Motor krásně táhne, necuká, jen při stání a kontaktu nohy s pedálem se chová jako kůň před startem.
Václav: Trochu klame tělem, na to, že se tváří jako městské kolo, je v terénu bez výhrad. Příjemné kolo, všechny vlastnosti vyrovnané, soustředil jsme se jen na jízdu, o kole jsem nevěděl. Motor pod mírným tlakem pedálem v trochu brní.
Hana: Ideální kolo do města, živé, obratné, příjemné i v terénu. Na mě tuhá vidlice, ale to je věc seřízení. Hůře se mi četl displej.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,2
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,2
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
4,2
Jízda bez motoru (300 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
4
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?
4 Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4
Dojezdová vzdálenost: 47,3 km
Celkový počet bodů: 4,1
Verdikt: Kombinace sportovních vlastností a toho, k čemu bylo kolo vynalezeno. Maximálně praktická a odolná výbava přesto nezbavila Fathom genů Giantu, je ovladatelný, zábavný.
Přidat komentář