Canyon Spectral je mimořádně povedený trail bike, all mountain a nejlepší kamarád tisíců lidí po celém světě. Co tedy mohl Canyon změnit, vylepšit pro své zákazníky? Detailů i velkých změn se našla nakonec celá řada.
V první řadě je to zcela nový rám s nižším zdvihem. Spectral bude nyní zdvihově o 10 mm níže, tedy 150/140 mm. Karbonová zadní stavba je o 3 mm užší pro lepší průchodnost paty okolo rámu. Celkově bude zadní stavba subtilnější, nepatrně poddajnější pro vyšší komfort. Naopak přední rámový trojúhelník se dočká zvětšení průměru sedlové trubky a celkového zesílení – už kvůli úložnému prostoru ve spodní rámové trubce. Plnicí otvor je dle slov hlavního tvůrce spíše větší.
Proč snížení zdvihu? Odpověď je nasnadě. Spectral se vrátí do původně nastavených linií a navíc nižší zdvih bude suplovat budoucí absenci modelu Spectral 125, který se doprodává a už nebude. Stejně tak CFR.
Celkově se změnil chod zadní stavby, nyní bude progresivnější, ale citlivější z kraje.
Další z novinek je plná kompatibilita všech modelů se zadními koly 27,5/29″, k tomu slouží flipchip na řetězové vzpěře zadní stavby před čepem, zde si vybíráte průmer kola, aby zůstala zachována původní geometrie, k jiným účelům se nehodí, jiné nastavení by kompletně zhatilo úmysly výrobce. K uživatelskému ladění zůstává flip chip v oku uchycení tlumiče. Co je báječné, je, že si vybíráte z velikosti rámu a velikosti kol už při objednávce. Až vám kolo přistane před prahem bytu, bude vše už zcela připravené.
Mezi ty velké změny rozhodně patří geometrie. Ta se přiblížila a sjednotila s dalšími, jako je Strive, který už natažení na skřipec má za sebou. Ostatní modely budou tento trend následovat. Prakticky jde o posunutí všech velikostí o jednu celou velikost nahoru. Kdo jezdíval Lko, bude nyní značně váhat mezi M a L s přikládněním se k té menší. Orientačním bodem jsou parametry v tabulce, která pomáhá s určením správné velikosti místo zastaralé kalkulačky.
Další velikou změnou je všudypřítomný KIS. Tedy nově bude na všech modelech. Canyon KIS bude mít měkčí pružinu, protože jen málo kdo využíval největší předpětí. Nechybí ani instruktážní video, jak celý systém odpojit a vyjmout, ucpávky budou přibaleny.
Pokud se ptáte, kde se vzala zhruba půlkilová váha navíc, pak odpověď hledejte v odolnějších komponentech a hrubším obutí. Hliníkové modely budou následovat příští rok, letos se změna týká jen karbonových modelů.
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT