Canyon představuje kolo, které mu v nabídce dlouho chybělo. E-biků prodává sice hned několik, ale všestranné a hlavně lehké eMTB fanoušci značky dosud vyhlíželi marně. A to se nyní mění. Právě se představuje Neuron:ONfly, který má oslovit velmi široké spektrum bikerů. Má 140mm zdvihy, 29″ kola a na svoji váhu i velmi zajímavé parametry pohonu od Bosche.
Téměř každý větší výrobce kol se v současnosti snaží zaplnit mezeru ve své nabídce e-biků s tím, jak na trh přicházejí lehké elektromotory se středními točivými momenty. Ano, dříve byla vidina lehčího elektrokola téměř nedosažitelná, ale poslední roky se to mění. Zmiňme třeba pohony Fazua, TQ nebo Performance Line SX od společnosti Bosch. Poslední zmíněný je srdcem nejnovějšího celoodpruženého elektrokola od Canyonu. Neuron:ONfly vlastně používá základ z Neuron:ON, ale jeho předností, tedy pro ridery, kteří nevyžadují co nejvyšší výkon a dojezd, jsou kompaktní pohon a lehká baterie, které razantně srazily váhu celku. Nové kolo tak má být skvěle ovladatelné, zábavné a docela přesně tak zapadá do škatulky “light-eMTB”.
Rám, motor a jejich potenciál
Pokud je řeč o váze, kromě instalace motoru Bosch Performance Line SX, který má špičkový výkon až 600 wattů, dostatečných 55 Nm a váží téměř o kilo méně než bráška CX, jí efektivně sráží také karbonový rám. Ten má ovladač celého systému zabudovaný do horní trubky a aby byl jeho přední trojúhelník co nejpevnější, má zcela uzavřenou spodní rámovou trubku s baterií, která přináší kapacitu 400 Wh. Jde o model akumulátoru Bosch CompactTube. To znamená další úsporu hmotnosti přibližně 2-3 kg v porovnání například s modelem Neuron:ON. Díky tomu váží ONfly v nejlepší specifikaci až 19 kg.
A ještě něco k motoru pro doplnění. Jednou z nejdůležitějších vlastností Performance Line SX je, že modulaci výkonu nezvyšuje skokově, ale progresivně. Díky nejmodernější senzorové technologii systém detekuje každé sešlápnutí pedálu a upraví jeho výkon. Jízda tak má být mnohem přirozenější a Neuron:ONfly má být až neskutečně blízký třeba klasickému Neuronu bez motoru.
Pro sportovní jízdu
Odlehčení znamená téměř automaticky i zlepšení jízdních vlastností. V Canyonu dodávají, že Neuron:ONfly dokonce zahajuje novou éru elegantních e-MTB s upravenou siluetou a sportovním stylem díky zkrácenému rámu z uhlíkových vláken, který zůstává stabilní a tuhý při technických sjezdech. Vlastně není proč tuto informaci zpochybnit. Zdvih 140 mm (130 mm u velikosti XS), 29″ kola a úhel hlavové trubky 64,5° nebo úhel sedla 76,5° – to jsou údaje, které mají mluvit za své. U pružení byl použit ověřený systém Canyon Triple Phase Suspension. Přímo pro Neuron:ONfly byl však vylepšen, aby zmírnil anti-squat. Zároveň má být kolo efektivnější při šlapání.
Aplikace i GPS modul
Moderní elektrokolo musí přinést něco víc, než jen dobré jízdní vlastnosti a pořádně odladěný systém. Novinka od Canyonu je toho nakonec důkazem. Neuron:ONfly využívá modul Bosch ConnectModule a aplikaci Canyon eBike Flow. Pomocí aplikace Bosch si můžete do detailu nakonfigurovat motor přesně tak, jak chcete, aby se choval. Aplikace také stahuje aktualizace. To je ale teprve začátek. Modul má totiž zabudovaný GPS tracker, který kolo hlídá. Funguje to tak, že když kolo vypnete, automaticky se aktivuje alarm, kolo se zamyká a svojí práci započíná čidlo pohybu. Jakmile by se kolem kola někdo oplétal nebo s ním dokonce zkoušel manipulovat, rozezní se varovný signál a vám v telefonu přistane upozornění. Celá chytrá jednotka má své místo v útrobách spodní rámové trubky.
Neuron:ONfly a jeho výbavy
Pro specifikace Canyon používá dobře známé přívlastky – setkáte se tedy s variantami CF LTD, CF 9, CF 8 a CF 7. Na své si přijdou příznivci Shimana i Sramu, nechybí možnost bezdrátu a co se týká odpružení, sáhnout lze i po libůstce od Foxu s Kashima povlakem. To je případ CF LTD, na který si musíte připravit lehce přes 200 tis. Kč. Dostupnější Neuron:ONfly CF 9 přijde na 182 999 Kč a CF 7 je za zajímavých 126 tis. Kč. Nový Neuron:ONfly je dostupný exkluzivně na canyon.com ve velikostech od XS po XL od čtvrtka 25. dubna.
připravil: Martin Kuška
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT