Specialized těsně spolupracoval s firmou McLaren, aby vyjasnili, jaký význam má plynulost. Společně analyzovali jakým způsobem na sebe působí jezdci a povrch silnice. Zároveň zjišťovali, jak popsat plynulost, aby mohli zvýšit rychlost a omezit vibrace způsobené jízdou na silnici, jež se pak přenášejí na jezdce.
Eric Schuda, ředitel divize silničních kol firmy Specialized k tomu
říká: „Abychom mohli uvést do života koncept „plynuleji znamená
rychleji“, setrojili jsme tlumič Future Shock. Naše testy odhalily, že
vibrace způsobené jízdou po silnici se nejsilněji projevují v přední
části kola. Tyto vibrace jsme chtěli omezit a tak jsme vyvinuli systém
odpružení, který absorbuje vliv nárazů v řídítkách. Toto řešení
způsobuje, že kolo se pod rukama jezdce „pluje“ a jízda je na hrbolatých
cestách nejen plynulejší, ale také prokazatelně rychlejší. Tlumič Future
Shock má také tři různé úrovně nastavení pružiny, což prodejcům
umožní nastavit jízdní styl podle požadavků zákazníka. “
Kromě tlumiče Future Shock je kolo navíc vybaveno i sedlovkou CG-R a
novým uchycením sedlovky Drop Clamp, který umožňuje její prohnutí směrem
dozadu až o 20 mm. Spolu tyto komponenty vylepšují plynulost jízdy,
rychlost a pohodlí. Přitom i zvyšují trakci a ovladatelnost.
Kola řad S-Works Ruby a Roubaix budou navíc osazena nejnovějšími
zapletenými koly Roval CLX 32 od Specialized, která jsou lehčí,
aerodynamičtější a mají nižší valivý odpor než předchozí model
CLX 40.
Modely Pro a S-Works jsou také osazeny naším úložným systémem SWAT™,
který je dokonale umístěn nad středem. Tento systém nabízí
nejlogičtější místo, kam si ukládat nářadí potřebné pro opravu
defektů. Toto úložiště může být zakoupeno i v naší obchodní síti a
je kompatibilní se všemi novými koly Ruby a Roubaix.
Obě kola byla zkonstruována s využitím technologie Rider-First
Engineered™. Ruby je tak prvním dámským silničním kolem, které bylo
s využitím této technologie zkonstruováno. To znamená, že všechny
velikosti rámů byly vyvinuty zvlášť s ohledem na velikost jezdce. Oproti
tomu tradiční způsob výroby rámů vypadá tak, že je zkonstruována
střední velikost rámu a pak už jsou jen vyráběny větší či menší
velikosti tohoto rámu.
My ve Specialized věříme, že tyto dvě novinky v kategorii silničních kol dokazují, že plynuleji znamená doopravdy rychleji.
(tz)
foto archiv Specialized
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT