Od velikonočního víkendu budou navíc vybrané turisticky a cykloturisticky atraktivní spoje posíleny o vozy s vyšší kapacitou pro přepravu jízdních kol. Jedná se o vlaky například na linkách Praha – Děčín, Praha – Tanvald nebo Kolín – Česká Lípa.
V mnoha případech železniční tratě sledují dálkové cyklostezky, takže po jízdě na kole se lze vlakem vrátit téměř z jakéhokoliv místa zpět do výchozího bodu. Jedná se například o cyklotrasy kolem Ohře, Labe, Svitavy, Moravy a dalších řek. Vlaky také usnadňují překonání velkých výškových rozdílů při cestách do hor, např. na Ramzovou v Jeseníkách, Moldavu v Krušných horách, do Kořenova v Jizerských horách a na řadu míst na Šumavě. Díky přeshraničním cyklostezkám v Krkonoších lze využít i výchozí místa z Harrachova nebo polských Jakuszyc, kam také jezdí přímé spoje ČD s přepravou kol.
Na několika tratích jezdí v sezóně i speciální výletní cyklovlaky. Z Prahy na Okoř (stanice Noutonice) a dále do Slaného jezdí „Cyklohráček“, z Prahy přes Neratovice a Mělník do Mšena turistický vlak „Kokořínsko“ a z Brna do Břeclavi, Mikulova a Znojma „Expres Pálava–Podyjí“, které mají pro přepravu kol speciálně upravené vozy. Ty jsou zařazeny i do některých dalších vlaků v cyklisticky atraktivních regionech.
Kola je možné přepravit také do zahraničí, a to jak v příhraničních osobních spojích, tak v dálkových expresech. Přímými vlaky z České republiky jsou tak dostupné například Řezno, Linec, Vídeň, Bratislava a Budapešť na Dunajské cyklostezce, Drážďany a Hamburk na Labské cyklostezce, kola lze přepravit také do Mnichova, Curychu a Basileje, Kolína nad Rýnem a na severní a východní Slovensko, např. do Žiliny, Liptovského Mikuláše, Popradu-Tater nebo do Košic.
Podrobnosti o přepravě jízdních kol se zájemci dozví na stránce www.cd.cz/cdbike.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT