Řada vidlic 34 přesně zapadá mezi řadu 32, která je na XC a
36 vhodná pro enduro a Freeride, tam se také budou dít změny.
Nová Trailová vidlice, nedá se ji říct ani jinak, když je nový tlumič
v pravé noze, vzduchová komora v levé noze a ve finále i odlehčené
vnější nohy. Slovy čísel bude 27,5″ verze s maximálním zdvihem vážit
1745g, což je o 219 g lehčí než dříve. Pro velká kola, 29″, udělají
maximální zdvih 140 mm s hmotností 1769 g, shodí tedy zázračných
297 g.
Zatímco konkurence Foxu přechází na uzavřené patrony až v posledních
měsících, Fox je dělá už od roku 2004, ve vidlici najdete její už
4. generaci, FIT4. Chlubí se 10 mm pístnicí, skrz níž proudí více oleje
než kdy předtím. Souvisí s tím i rychlejší návrat do roztažené
pozice po skocích, odskok jde samozřejmě snadno nastavit. Po vzoru
dřívějších útrob jsou i zde tři pozice pomalé komprese, Open, Medium,
Firm, rozdíl je ten, že nyní lze plně otevřená, tedy Open, ještě
separátně doladit 22 kliknutími pomalé komprese, přitvrzení na Medium
bude podstatně tvrdší proti CTD.
Vzduchová komora využívá nového způsobu vyrovnávání tlaků mezi
pozitivní a negativní komorou, což by mělo zajistit hladší chod, objem
pozitivní komory lze zmenšit vložkami a docílit tak progresivnějšího
chodu. Samotná komora je o 125 g lehčí.
A co si přichystali na zadní tlumiče? EVOL jako evoluce i Extra Volume negativní komor tlumičů, aby snížili bod odtrhu, zárověň bude lehce tužší prostřední část zdvihu, přinese větší oporu jezdci. Fox Float DPS, zkratka pro Dual Piston Valve, tedy dvojí píst pro docílení přesnějšího nastavení a lepšího zpracování příchozích nerovností, tlumení uzamčeného tlumiče má nově svůj vlastní píst. Od DPS čekejte tvrdší zamčení, tedy efektivnější platformy proti pohupování. Stejně jako u vidlice, zůstávají 3 polohy páčky pomalé komprese, jak tomu bylo u CTD , jen s větším rozsahem a separátně nastavitelným otevřeným módem.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT