Nasednout na kolo a vyrazit do práce na vlastní pohon, k tomu nabádá už čtvrtý ročník soutěže Do práce na kole. A její popularita roste. Zatímco v minulém roce se zapojilo jedenáct měst, nyní je to už devatenáct českých a moravských měst. Na poslední chvíli se totiž připojila Karviná a Opava.
„V Opavě se snažíme už delší dobu podporovat cyklistiku. Reálně se tato podpora projevovala hlavně stavěním nových cyklistických stezek. Když jsme uvažovali, jak podpořit právě využívání kola pro běžnou dopravu do práce nebo za nákupem, narazili jsme na akci Do práce na kole a její myšlenka se nám zalíbila. Teď dáváme na magistrátu dohromady týmy a doufáme, že se k nám přidají i další zaměstnavatelé,“ říká Ondřej Skácel z Odboru kanceláře primátora magistrátu města Opavy.
Pozitivní vliv městské cyklistiky na ovzduší ve městě vyzdvihuje Jan Šimerda z Odboru rozvoje Magistrátu města Karviné: „Karviná podporuje využití jízdního kola coby dopravního prostředku pro dojížďku do zaměstnání. Využití kol namísto automobilů přispívá ke zlepšení špatné úrovně ovzduší v našem regionu.“
Do registračního systému na stránkách www.dopracenakole.net se už zapsalo přes 3000 zájemců z celé republiky a organizátoři doufají, že se celkový počet účastníků přehoupne přes 5000 lidí. Zapojí se jak velké nadnárodní korporace, tak i soukromé firmy, živnostníci nebo třeba zaměstnanci médií.
Jedním z těch, kdo se do soutěže přihlásí už poněkolikáté, je redaktor České televize Petr Vizina. „Do práce na kole budeme jezdit už potřetí, ale není to proto, že bychom byli soutěživí. Na kole se po městě totiž dopravujeme i mimo květen, takže je to pro nás skoro rutina. Pozornost a kamery si užijeme v práci, a proto jako cyklisti ve městě chceme být co nejvíc nenápadní. Jezdit do práce na kole městem už je prostě normální věc,“ říká.
Ti, kdo nemají stálý tým a nemohou najít žádného partnera, protože pracují sami nebo jako živnostníci, si mohou najít kolegu díky speciálnímu formuláři https://docs.google.com/…5Jo/viewform. Všichni, kdo chtějí soutěž zviditelnit, si mohou díky Facebookové aplikaci dokreslit svůj profilový obrázek tak, že se jejich vlastní fotografie přiblíží vizuální podobě kampaně https://www.facebook.com/…824810283295.
Do propagace soutěže se zapojila také velvyslanectví Dánska, Nizozemska a Spojených států. Do měst, kde se Do práce na kole koná, vysílají tzv. cykloambasadory, tedy velvyslance a jejich zástupce, kteří mají za cíl zvýšit povědomí o soutěži v regionech. Navštívili už Liberec a Ostravu a další plánovanou destinací dánské konzulky se stane Velká jarní cyklojízda v Českých Budějovicích 22. dubna, https://www.facebook.com/…56286509728/?….
O městské cyklistice se bude v dubnu mluvit právě v souvislosti s jarními cyklojízdami, které se chystají téměř ve všech zúčastněných městech. Například v Praze se uskuteční Velká jarní cyklojízda 26. dubna, v Plzni, Jihlavě a Českých Budějovicích na Den Země 22. dubna a v Brně se pojede oranžová cyklojízda už 17. dubna. Zájem o ně každým rokem roste, protože v sobě snoubí jak sportovní, tak i kulturní a společenský zážitek.
Pražská část kampaně probíhá pod záštitou primátora RNDr. Tomáše Hudečka.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT