Podařilo se a jsem v cca 40. vteřině nového roku přihlášen osmý v pořadí. Už jen při přihlašování jde adrenalin dost nahoru. Zájem je rok od roku větší, kdo se nestačil přihlásit do 120 vteřin, už měl šanci jen jako čekající náhradník pod čarou neb všech 100 startovních čísel bylo bleskem naplněno. Zaplatit a začít se připravovat jak fyzicky, tak psychicky.
Představovat závod 1000miles pořádaný Honzou Kopkou je téměř zbytečné. Pokud je někdo, kdo neví, o co jde, tak se jedná o přejezd Česko-Slovenska po severních horách, z nejzápadnějšího do nejvýchodnějšího místa bez jakékoliv podpory. Za drobnou výhodu možná mohu považovat, že už jsem jel a poslední tři ročníky jsem několika lidem připravoval kola, tudíž nějaké zkušenosti už by mohly být. V roce 2012 jsem startoval, ale na 1300. km u Preievidze jsem ze zdravotních důvodů vzdal. A od té doby ve mně hlodá myšlenka, že to takhle nemůžu nechat, zvlášť když loni do cíle dorazila nadpoloviční část startujících (bylo sucho). Pokaždé, když jsem mluvil s někým, kdo také jel, tak ta myšlenka zdolat/uspět pořád hlodá a nenechá to mysl v klidu.
Co můžu letos udělat líp? Jak to udělat, aby to dopadlo dobře? Jak odlehčit? Potřeboval jsem všechno, co jsem vezl? Je možno rozložit váhu bagáže líp? Bude lepší celopéro, nebo pevňák , 26“, nebo 27,5“? Anebo 29“? Karbon, nebo hliník? Prostě jaké kolo? Jet rychleji a odpočívat, nebo pomaleji a i v noci, nebo to risknout jet rychle a i v noci? Co vézt? Kde a jak jíst? Jak natrénovat co nejlépe? Zkusit si rozmyslet spaní po ubytováních, nebo spát jen venku? Těch otázek je spousta, a na některé se opravdu těžko hledá odpověď. S hledáním těchto odpovědí bych se s Vámi rád podělil a znal i Vaše názory. Můj cíl bude dojet do desítky na dlouhé trase (cca 1720 km, převýšení 36 km).
Po předchozích zkušenostech jsem za stroj zvolil Focus Black Forest 1.0. Nejsem nadšenec do 29“ kol, ale 1000miles je závod, kde je třeba šetřit síly v každém směru. 29“ je sice těžší, ale výhody, jež přináší větší rozměr, jsou pro tento typ závodu rozhodující. Žádné velké akcelerace, hlavně držet tempo a neprat se příliš s terénem. A na obvodu 29“ gumy je cca o 10 % víc materiálu a mohlo by to víc vydržet (předloni na 1300. km zadní guma sjetá totál), přesto předpokládám v půlce přezutí alespoň zadní gumy za novou. Možná úsměvná myšlenka, ale v tomto případě se přemýšlí nad vším.
Hliník volím proto, že kolo dostane dost zabrat i po stránce nešetrného zacházení a ověšování brašnami, v neposlední řadě promlouvá i cena. Osazení Sramem X0/X9, kola DT Swiss X 1900 a spolehlivá Reba tvoří sestavu, které je možno dát na tuto akci důvěru. Pro pevňáka hovoří méně čepů a dalších složitostí, a tedy méně možných trablů. Obutí je otázka, kterou budu řešit až v závěru. Sice standardně první týden v červenci prší, ale minulý ročník byl výjimka. Určitě to bude obutí s ohledem na spolehlivost, ne na hmotnost.
S dumáním nad dalšími otázkami a průběhem příprav se s Vámi podělím za další dva tři týdny. Těším se na vaše případné reakce.
Semerád Ondřej
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT