Major Jake je proti stávající verzi 2013 dost přepracován, i když je základem stále materiál Kona Race Light, vymodelovaný technologií monocoque. Hlavní proměnu prošly brzdy, kdy namísto doposud běžných ráfkových, vsází na práci kotoučů. Jejich vedení, stejně jako u bovdenů řazení, je zčásti ukryto v útrobách rámu, uchycení třmenů pak využívá systém Post Mount.
Stejně jako materiál, stojí za zmínku podpora vlastností tvarováním, a to zejména u zadní stavby. Zde se totiž řetězové vzpěry ve srovnání se starším provedením přiblížily k zemi, narostl jejich průřez a v oblasti zadních patek se ve dvojím ostrém rádiu mění v tenké sedlové vzpěry. Ty díky absenci ráfkových brzd logicky doznaly razantního zeštíhlení. Zbytek tvarových specifik, jako je proměnný průřez horní a spodní rámové trubky, je bez zásadních změn. Zapomenout nesmíme ani na přední vidlici CX Race Disc, jejíž tvarování je samozřejmě podmíněno zajištěním dostatečné tuhosti pro využití kotoučových brzd. U komponentů značka vsadila na ovladače Shimano Ultegra v deseti polohové verzi. S těmi kooperují kliky FSA Energy Cross, osazené převodníky o počtu zubů 36/46. U brzd se stroj opírá o sílu stisku třmenů TRP Spyre s rotory o průměru 160/140 mm (P/Z). U kol pak sází na set Stan´s Iron Cross s možností použití Tubeless plášťů. Zde je však využito klasické kombinace s duší, ukryté v pláštích Clément MXP o šířce 33 mm.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT