Největším překvapením u sjezdového modelu GT Fury pro rok 2014 je fakt, že nadále bude nabízen pouze na hliníkovém rámu. O překvapení jde proto, že právě tenhle sjezďák byl ambasadorem kompozitu v DH, bylo to první sériové karbonové sjezdové kolo (2008). Důvodem pro návrat údajně nebyla malá odolnost kompozitu, ale větší dostupnost hliníku (a to i ve vztahu ke stálému vývoji geometrií sjezdových kol) a také o 300 g nižší hmotnost novinky (o 500 g v porovnání se stávající hliníkovou variantou). Za novinkou jsou mimo jiné i zkušenosti sjezdových fenoménů, sourozenců Athertonových a Marca Beaumonta.
Fury operuje se zdvihem 220 mm u zadního a 200 mm u předního kola, v jeho patkách se otáčejí 26“ kola. Zatím. UCI totiž dosud nepovolila pro závody použít 27,5“, jakmile by se tak stalo, je GT připraveno vyzkoušet i tuto variantu.
Další „charakterové“ vlastnosti Fury jsou: 203mm rotory brzd, 780–800mm řídítka a 30–50mm napřímo montovaný představec. Fury bude nabízen celkem ve čtyřech úrovních výbavy (World Cup, Team, Expert a Elite), rám však bude u všech stejný. Komponentový popis najdete výše ve fotogalerii.
Nedělní prezentace zásadně předělaného sjezďáku Fury v americkém Deer Valley, jíž jsme byli přítomni, nemohla být lepší. Vzhledem k časovému posunu jsme při snídani mohli zhlédnout závod Světového poháru ve sjezdu. V sobotu vyhrála Rachel Athertonová, v neděli před našima očima její bratr Gee, oba jezdci továrního týmu GT na nových verzích Fury! (A s námi v hale seděl Dan Atherton, který se letos soustředí na enduro.) „Tím vlastně bylo řečeno vše, můžeme jít jezdit,“ zaznělo od produktového manažera Todda Seplavého, když opadlo nadšení z úspěchu, který prožívali všichni stejně silně, jako by sami stáli na stupních vítězů.
Rudolf Hronza
Další fotogalerie z testování GT 2014 v americkém Deer Valley
.
.
.
.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT