„Dojíždění do práce je nejčastější dopravní aktivita, kterou lidé podstupují. Dnešní stav, kdy velké množství obyvatel měst jezdí do zaměstnání autem, je neudržitelný. Popojíždění aut v dopravních zácpách devastuje prostředí ulic a zamořuje ovzduší. Sedavý způsob života způsobuje zdravotní problémy. Kampaní „Do práce na kole“ to chceme změnit a udělat z jízdního kola smysluplnou a rychlou alternativu, odrážející moderní životní styl,“ říká manažerka kampaně Iva Nevečeřalová. Auto*Mat se inspiroval v Rakousku, Dánsku a v Maďarsku. Zaměstnanci, kteří se přihlásí, soutěží během jednoho měsíce v počtu cest vykonaných do práce a z práce na kole. Auto*Mat jim pomáhá plánovat trasy a nabízí rady pro bezpečnou jízdu po městě. Firmy, jež své zaměstnance podpoří, soutěží o titul „Cyklozaměstnavatel roku“. Řada účastníků u jízdního kola zůstane a i po skončení kampaně a nechává své auto častěji v garáži, což má pozitivní dopad na celé město. Pro rok 2013 chystá Auto*Mat v kampani řadu novinek. „Do práce na kole“ se výrazně rozroste a stane se tak poprvé opravdu celorepublikovou kampaní. Kromě Prahy, Brna, Liberce a Pardubic přislíbilo účast pět dalších velkých měst. Účastníci se během soutěžního měsíce mohou také těšit na řadu zábavných společenských akcí a nové soutěžní kategorie. Cílem „Kampaně pro udržitelnou městskou mobilitu“ je poskytovat finanční podporu a publicitu organizacím, které mění lidské dopravní návyky. Kampaň řídí Generální ředitelství pro mobilitu a dopravu Evropské komise a jeho sloganem je „Vytvoř ten správný mix“. Během tří let rozdělí mezi vybrané projekty celkem 500 tisíc eur. Města a obce mohou navíc získat „Cenu udržitelného městského plánu mobility“. Vedle Evropské komise ocenil přínos kampaně „Do práce na kole“ ministr zdravotnictví Leoš Heger, který přislíbil kampani pro rok 2013 svou záštitu.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT