Novinky s příchutí grappy

22.10.2012
<p>Babí léto s teplotami stále nad 25°C, stromy okolo silnice obsypané zralým ovocem a okolo příjemná přátelská atmosféra. Všude ohleduplní řidiči nechávající cyklistům pohybujícím se tu o samotě, jinde ve větších skupinkách, dostatek prostoru pro jejich sportovní vyžití. Myslíte si, že je to pohádka? Nikoli, přesně takovou atmosféru měla podzimní prezentace značky Fi´zi:k.</p>

Bassano del Grappa, městečko ukrývající na své periferii továrnu, spjatou již od roku 1928 s výrobou sedel Selle Royal. Právě zde se odehrávalo oficiální představení nové řady sedel Fi´zi:k Arione. Hned na začátek je třeba zmínit, že se Fi´zi:k stále brání trendu v podobě různých šířek sedel, obvykle měřených podle šířky sedacích kostí. V tomto ohledu je podle vlastních výsledků důležitější tvar a konstrukce skořepiny a dále samozřejmě polstrování v jednotlivých částech. I proto je v jejich nabídce trojice rovnocenných modelů, Arione, Aliante a Antares, vždy doplněná o připodobnění ke zvířeti. Tato myšlenka je opřena o úhel usazení jezdce, snadno změřitelný podle jeho flexibility zad.

Poutákem pro následující rok je ale jen jeden z modelů, Arione. Právě toto sedlo je podle mínění značky její vlajkovou lodí. O snaze podpořit tuto myšlenku svědčí nejvyšší model Arione 00. Ten v sobě skloubil všechny bonusy značky, jimiž jsou nová technologie výroby, design a konstrukce. To, že je jeho hmotnost na úrovni pouhých 135 gramů, je jen jedna z vábniček. Další je částečné přepracování tvaru, avšak zcela jinak, než je v současnosti zvykem. Nečekejte tedy žádné perforace střední části nebo laborování se šířkou zadní části. Opak je zde mottem. Připravit jezdci co největší opěrnou plochu v exponovaných částech, jedině ta dokáže rozložit tlak na sedlo a tedy zajistit potřebné pohodlí pro delší vyjížďky. I přes snížení celkové hmotnosti zůstalo u typického podpisu v podobě délky 300 mm. Koneckonců právě délka, se kterou značka bojovala několik let s UCI, je charakteristickým prvkem celé modelové řady Arione, pro doplnění pak zmiňme i jednotnou šířku 132 mm. Zapomenout nesmíme ani na technologické prvky tohoto sedla. Karbonovou skořepinu s charakteris­tickými úpravami TwinFlex a WingFlex doplňují ližiny z materiálu Mobius Carbon o průměru 9×7 mm a spolu s polstrováním je to i svrchní potah z Microtexu thermOweld. Tento nejvyšší model je určen ryzím závodníkům a jeho celkový projev je přeci jen trochu skromnější v ohledu k pohodlí, než je tomu u nižších úrovní. Na pomyslném druhém stupínku je provedení, označené R1. To je svou hmotností pozadu o pouhých 10 gramů. Výsledných 145 gramů v sobě ukrývá konstrukci s použitím skořepiny z karbonu a termoplastu, nechybí samozřejmě ani úprava WingFlex. Poslední z novinek je základní provedení nové konstrukce s označením R3. Zde jsou již kulaté ližiny o průměru 7 mm ze slitiny označené k:ium a na výrobu skořepiny posloužil kompozitní materiál s přidanými skelnými vlákny. Poslední z modelů nabízí již vysokou úroveň pohodlí, a to při zachování hmotnosti na velmi příznivé hodnotě 185 gramů.

Spolu s kolekcí nových sedel značka představila i silniční, MTB a triatlonovou kolekci bot. Zatímco silniční sekce bude nabízena hned ve třech úrovních, u MTB se bude muset zájemce spokojit pouze se dvěma a u triatlonu pouze s jedním modelem. K velmi zajímavým modelům pro silnici by mělo patřit prostřední provedení s označením R3, spojující technologické prvky nejvyššího modelu R1, pouze s použitím dostupnějších doplňků, jako jsou přezky z hliníkové slitiny namísto karbonu. I tak se ale může chlubit svrškem z kombinace pravé klokaní kůže s prodyšnou síťovinou. Kůže, stejně jako karbonová podrážka, pak chybí u nejdostupnějšího provedení R5, kde jsou tyto materiály nahrazeny Microtexem u svršku a nylonem u podrážky. Velmi podobně je tomu u MTB kolekce, pouze s tím rozdílem, že je zde použito speciální tvrzené kůže u exponovaných částí špičky a paty. Dalším specifickým jevem je šikmá orientace dělení v nártové části. Pásky a přezka tak nejsou v ose, ale směrem k palci se stěhují z vnitřní hrany ke středu nártu. V tomto provedení značka vidí rozdíly v potřebách jezdce a jiných nárocích na komfort v jednotlivých odvětvích cyklistiky.

Eda Pinkava

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu