Cannondale v roce 2013

3.10.2012
<p>Vidlice, kliky, silnice i biky. Vše u Cannondalu prošlo revizí, aby jeho produkty splňovaly nároky nadcházející sezony.</p>

Odpružené vidlice Lefty pokračují ve svém vývoji. Pro rok 2013 se Cannondale může pochlubit nízkou hmotností 1250 g u modelu Speed Carbon XLR, nejtěžší verze má pak stále výborných 1455 g. Hladký chod udržují hybridní jehlová ložiska, které také prodlužují servisní intervaly. Ložiska se pohybují po klasických hranatých plochách, dále nabírá vnitřní noha kulatý profil, aby mohl být použit klasický stírák bez potřeby gumové harmoniky, dosud na Lefty vídané. Odnímatelný plastový moto blatníček chrání nohy proti poškrábání. Uvnitř nohy je izolované olejové tlumení se Solo Air pružením od RockShoxu, stejně jako možnost hydraulicky ovládaného zamykání Xloc z řídítek. Nejdrsnější z rodu Lefty je SuperMax s vnitřní nohou o průměru 36 mm místo běžných 32 mm a delší osou pro lepší průchodnost širších plášťů. Poupravena byla i její vrchní část pro možnost nasazení kratších, až 50mm představců.

Nepřehlédnutelná věc Duté hliníkové kliky Hollowgram SiSL2 odlehčily na 483 g změnou uchycení převodníků, které jsou jednodílné – tvoří jednu část klik společně s unašečem. Naopak ramena klik jsou spojena ze dvou dílů.

Vyztužení fullů Cannondale u svých fullů navýšil boční tuhost technologií ECS-TC. Její kouzlo spočívá v 15mm pevných osách s širokým uchycením. Druhým polem působiště technologie jsou ložiska, kde pomocí kleštiny mezi objímkou a osou vymezuje vůle celého čepu.

Trailbiky, trefa do černého Zajímavým detailem u all mountain kola Jekyll 4 je použití roztahovacího tlumiče X-Fusion P1 RL bez možnosti měnit zdvih, jak je tomu u ostatních modelů s tlumičem Fox Dyad RT2. Do téže skupiny kol kromě Claymore patří i trailová novinka Trigger. Svým charakterem spadá mezi rychlá XC kola s menším zdvihem 70 mm, který lze za jízdy operativně zvýšit na 120 mm. Změna se promítne i do geometrie. Snížený Elevate mode redukuje sag, zvyšuje střed, úhly jsou strmější, což by se mělo pozitivně odrazit při výjezdech. Top model, Trigger carbon ultimate, nese ty nejdražší díly, které cenu eskalovaly až na 240 000 bez jedné koruny. Nechybí ani verze Triggeru pro zastánce velkých obručí, avšak překvapivě o centimetr zdvihu bohatší. I zde je na nejlevnějším modelu použita alternativní ekonomická varianta tlumiče, X-Fusion P1 RL.

Nejdražší a nejlevnější silniční Cannondale V silničních kolech příliš dramatických změn nenastalo, přesto mnohé stojí za zmínku. Do nabídky přidali ekonomickou verzi SuperSix na sadě Shimano Tiagra, přitom to není tak dávno, kdy identický rám SuperSix byl vrcholným dílem – a kolem sbírajícím pod jezdci Liquigasu nejedno vítězství. Karbonový rám má BB30 střed, rozšířenou hlavu pro karbonovou vidlici. Přestože byl loni uveden SuperSix Evo jako těžko překonatelná novinka, vývojáři použili nano-pryskyřici s příměsí karbonových vláken pro rám SuperSix Evo Black a docílili tím snížení váhy rámu o 40 g na 655 g. Nové technologii neunikla ani vidlice, jež je nyní o 10 g lehčí. Není se pak čemu divit, že luxusně poskládané kolo má jen 5,2 kg, aniž by bylo potřeba sáhnout po extralehkých komponentech malovýrobců-specialistů. Doplňme, že verze SuperSix Evo bude k mání i v dámském provedení.

Do terénu jinak Že evoluce probíhá u Cannondalu na všech frontách, potvrzují i inovace na cyklokrosových kolech. Karbonový Super-X má mechanické kotoučové brzdy Avid BB7 a pro ně upravený rám i vidlici. Petr Štuka Foto: Cannondale a Rudolf Hronza

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu