WTB přichází s náloží nových plášťů pro gravel a závodní XC

12.7.2024
Americká “gumárenská” značka Wilderness Trail Bikes, tedy ve zkratce WTB, uvádí v těchto letních dnech na trh řadu novinek zaměřených na vysoký výkon a daný typ terénu. Ve WTB se už před časem výrazně zaměřili na segment gravelu a část novinek směřuje právě sem. Další nový plášť je určený pro MTB, a to převážně nadšencům do závodního XC. Představujeme vám modely Vulpine S, Vulpine 45, Resolute 50 a Macro.

 

Jednou z nejdůležitějších charakteristik nových plášťů má být schopnost kombinovat rychlost, trakci a nízkou váhu bez toho, aby bylo nutné obětovat jednu vlastnost za druhou. Představené pláště mají tento trend bořit díky kombinaci směsí, které jsou doplněny o robustní ochranu proti propíchnutí. WTB své nové produkty uvádí i s atraktivními světlými bočnicemi a ve všech případech se jedná o pláště se skládací patkou, připravené pro bezdušové použití.

 

 

WTB Vulpine S – výkonný závodní plášť pro gravel

Tahle “guma” dává pojetím svého dezénu vědět, že tady se pojede opravdu rychle. To platí hlavně pro rovinu, protože hladká střední čára je jasně určena pro maximalizování rychlosti. Vzorek nacházející se po stranách se má zakousnout do hlíny, když přijde na zatáčky. Mimochodem, graveloví závodníci Whitney a Zack Allison otestovali plášť WTB Vulpine S během osmidenního gravel závodu Transcordilleras bikepacking v Kolumbii a během vyčerpávajících 200 mil Unbound Gravel v Kansasu. Dodejme ještě, že pod běhounem pláště se skrývá rychlá, pružná a odolná pryž SG TCS 120tpi. Bočnice mají ochranu tvořenou extra vrstvou, která zároveň pomáhá retenci vzduchu při pořádném natlakování pláště. Použitá směs je Dual DNA.

Vulpine S bude k dispozici v šířce 40 mm a 45 mm, s černou i hnědou boční stěnou. Váha se dle specifikace a šířky pohybuje od 500 g po 580 g.

 

 

WTB Vulpine 45 – nová verze všestranné gravelové klasiky

Model Vulpine je oblíbený pro svoji kombinaci účinnosti a jisté trakce. Nejde tedy o zcela nový plášť na trhu. Nový je jeho rozměr 45 mm. Ten doplňují stávající 36mm a 40mm pneu, které nemusely být pro některé jezdce dostatečně široké. WTB Vulpine 45 se může pochlubit stejnou směsí Dual DNA, jakou má Vulpine S, ale na rozdíl od něho nabízí větší přilnavost ve střední části běhounu, kterou netvoří slick, ale decentní vzorek.

Vulpine 45 bude k dispozici v průměru 700c, s pružnou a lehkou pryží 120tpi TCS, ochranou proti propíchnutí SG na bočních stěnách a bude dodáván s možností výběru z černých nebo hnědých bočnic. Samozřejmostí je jeho připravenost pro bezdušové použití a co se týká váhy, ta se zastavila na 750 g.

 

 

 

WTB Resolute 50 – pořádná šíře a připravenost na každé počasí

Model Resolute je již svým vzezřením určen pro hodně drsné podmínky. Dezén je vyloženě terénní, ale WTB slibuje i rychlost, čemuž odpovídá i použitá směs. Přesněji řečeno, Resolute obsahuje 120tpi TCS bezdušové pouzdro, pryžovou směs Dual DNA a ochranu proti propíchnutí SG2. Pevná, konzistentní středová čára má zajistit účinné odvalování při najíždění kilometrů, zatímco malé čtvercové knoby mají za úkol poskytovat předvídatelný záběr v různých terénech a podmínkách. Zaoblené hrany knobů v kombinaci se širokým rozestupem přechodových a bočních knobů jsou navrženy pro účinné odbahnění a konzistentní trakci i v těch nejdeštivějších dnech.

WTB Resolute 50 má jinak poměrně všestranný běhoun a váha se zastavila mezi 620 a 640 g. Nabízen bude opět i s hnědou bočnicí a je připraven pro bezdušové použití.

 

 

 

WTB Macro – rychlost na rovinách a přilnavost v zatáčkách

WTB uvádí, že novinka Macro má disponovat přilnavostí tanku bez toho, aby vážila jako tank. Zacílení na závodní cross country je zřejmé. Středová čára Macro je tvořena malými, těsně rozmístěnými knoby, které mají poskytovat bezkonkurenční rychlost a také trakci, když dojde na záběr a nástup brzd. Dynamický běhoun má zaoblený profil a plášť lze provozovat s nižšími tlaky vzduchu, aby byl zvýšen jak jízdní komfort, tak přilnavost. Podle WTB má být model Macro velmi schopný v zatáčkách, kdy se přihlásí výraznější výstupky po bocích pláště. Ředitel WTB Product Vision Johs Huseby pak dodává, že Macro vkládá všechny potřebné vlastnosti pláště do této jediné pneumatiky.

2,4” plášť o rozměru 29” měří na šířku 62 mm a váží pouhých 732 g (120 tpi černá s ochranou SG). Součástí konstrukce je ochrana proti defektu zvaná SG, vyrobená z pogumované nylonové tkaniny, která chrání bočnice, aniž by byla ohrožena poddajnost pláště. Použití plochých vláken u ochrany defektu SG má snižovat hmotnost ve srovnání s tradičními kulatými vlákny.

Všechny nové pláště WTB jsou navíc baleny za použití 100% recyklovaných materiálů a bez použití plastů.

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu