Trek představil své zbrusu nové horské elektrokolo Fuel EXe, které rozšiřuje nabídku horských elektrokol o zcela novou kategorii. Ve srovnání s ostatními elektrokoly, která usilují o vyšší výkon a větší baterie, nabízí Fuel EXe střední úroveň podpory díky kompaktnímu systému, jenž je lehký a tichý, že ho skoro přehlédnete. Doslova se sžije s trailem. Nabízí tak přirozenější dopomoc a zaručuje skvělou jízdu. Fuel EXe je ideální stroj pro bikery, kteří touží po tišším zážitku z jízdy, i pro tradiční jezdce, kteří se nemohli dočkat lepšího elektrokola.
Trek navázal spolupráci s německým výrobcem robotických dílů TQ a spolu s jejich novým motorem HPR50 vyvinul stroj Fuel EXe. HPR50 je zkratkou pro „harmonický pohon pin-ring“. Motor nemá hlučné řemeny ani převody, které se opotřebovávají. Je tak menší, lehčí, tišší a odolnější než tradiční motory elektrokol. Celý systém váží jen 3900 g, takže je kolo lehčí a jezdí se na něm spíš jako na tradičních horských kolech. Oproti běžným motorům elektrokol je HPR50 hladký, přirozený a téměř ho není slyšet. Jezdci, které už neruší kvílení motoru, se mohou zaposlouchat do šustění větru v korunách stromů, do zvuku plášťů v terénu a volání kamarádů.
Fuel EXe má baterii o výkonu 360 watthodin, která poskytuje dostatečný výkon na jízdy v rozpětí od dvou do pěti hodin. Baterie je zcela usazená v dolní trubce a lze ji snadno vyjmout. Pro ty, kdo chtějí jezdit déle, pak nabízí 160Wh baterii k navýšení dojezdu, která pasuje do košíku na lahve a dojezd hravě zvýší o 40 %.
Dvoupalcový displej OLED, který je zapuštěný do horní trubky, umožňuje jezdcům zobrazit si ze svého úhlu pohledu potřebné detaily, a zároveň je zboku velmi nepatrný. Systém se zapíná a vypíná jediným tlačítkem, kterým lze přepínat mezi jednotlivými obrazovkami. Elegantní displej je spárován s malým ovladačem na řídítkách, jehož dvěma tlačítky mohou jezdci volit režimy dopomoci a podpory při chůzi s kolem.
Trek vyvinul novou aplikaci Trek Central, kterou lze hladce připojit ke kolu Fuel EXe a jež jezdcům umožňuje úpravu vlastních nastavení. V aplikaci Trek Central si mohou jezdci vyladit motor, sledovat aktivitu, zobrazit mapy jízd, nechat si navrhnout či monitorovat tlak v pláštích a odpružení a získat výpočty dojezdu v reálném čase.
Fuel EXe má 29palcová kola, zdvih zadní stavby 140 mm a 150 mm u vidlice. Geometrie je vyladěná pro stabilitu při prudkých a rychlých sjezdech a účinné šlapání při stoupáních. Kolo je rovněž k dispozici v programu Project One pro jezdce, kteří si chtějí upravit nátěr a díly.
Sedlový úhel 77°, hlavový 65° a 29″ kola, stejně jako Fuel EX prvek minolink k doladění geometrie a odpružení založené na ABP souosém jednočepu. Modelů bude celá řada, od 9.5 po 9.9 XX1 AXS.
Všechna kola můžete vidět zde https://trek.bike/fuel-exe-no-paid-article-media
Integrace systému je enormní, umí spolupracovat s ekosystémem Sram AXS (řazení a teleskopka), TireWiz (kontrola tlaku v pláštích) a ShockWiz (elektronické řízení odpružení).
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT