CRAFT ADV SOFTSHELL/IDEAL PRO WIND
Čekat v naší zeměpisné poloze nějakou celoroční shovívavost počasí k cyklistům nelze, a tak je dobré být vybaven. Bunda Craft ADV Softshell (3590 Kč) míchá osvědčené ingredience. Pro přední část byla použita všesměrně elastická membrána VentAir Wind (vodní sloupec 10 000 mm, prodyšnost 8000 g/m2/24 hod.) s jemným flísovým počesem na vnitřní straně, na zádech a zadní části rukávů pak elastický prodyšný polyesterový materiál s příměsí elastanu.
Jízda na bočním větru ukáže, že Craft byl důmyslný. Větruodolné díly jsou nejen přímo zpředu, ale i lehce zboku, ochrana je celkově výborná. A co víc, třeba na předloktí je membrána použita kolem dokola. Dává to logiku, prodyšnost je třeba tam, kde svaly prací generují nadbytek tepla a pot, kde nikoliv, je naopak dobré pomoci jim udržet se v teple. Právě tato partie je jedinou z celku, která je při použití silnější spodní vrstvy těsná, a to má tester slabé předloktí. Výhodou je, že ve větru neplandá přebytek materiálu a bunda perfektně drží pozici. Rukávy jsou navíc dlouhé, odkryté zápěstí či zafukování nehrozí. A to ani díky promyšlenému zakončení – z půlky založená membrána, z půlky elastický pásek. Podobně je tomu v pase, kde je elastický pás navíc vybaven silikonem.
Jakkoliv jsme na kole při jízdě měnili těžiště, bunda vždy precizně držela pozici. Když to přeženete s intenzitou anebo je tepleji, než jste čekali, nechá vás Craft ADV Softshell trochu zpotit, ony membrány opravdu nejsou zázračné, ale co je důležité, je to jen v přiměřené míře, ne přehnaně, materiál přece jen pracuje velmi slušně. A hlavně vás potom nenechá prochladnout z kopce – termoizolace je na dobré úrovni i při menší tloušťce materiálu. Bunda se tak ukázala jako univerzální svršek od podzimu do jara, ale pozor, není to vyložený drtič mrazu. Do teplot počínaje těch těsně pod nulou či okolo ní, záleží na vaší snášenlivosti chladu, to určitě chce zateplenější modely.
Odolnost vůči vodě? Membrána s ní nemá problém, pokud prší hodně, vodu pocítíte na zádech, kam se postupně probojuje přes prodyšný díl. Do mokra je dobré nezapomenout aspoň vestu. S batohem platí uvedené jen v omezené míře.
Vyloženě parádní je konstrukce límce. Zdvojení membrány přineslo tvarovou stálost, podložení flísem pak příjemný kontakt s pokožkou, z níž navíc materiál odvádí vlhkost. A co víc, límec je vpředu zvýšený až pod bradu, takže výborně chrání krk. Aniž by ho svíral, nezaznamenali jsme jediný okamžik, kdy by za límec zafukovalo. Nižší střih zadní části pak znamená, že při zaklonění hlavy na kole se nic neshrnuje, nepřekáží. Tohle se hodně povedlo.
Obsah tří zádových kapes chrání zvenčí membrána, vlhkost k němu ale může od těla přes prodyšný materiál. Netýká se to pouze menší čtvrté kapsičky na zip s membránou na obou stěnách; najdete ji na pravé z tria hlavních kapes. Vskutku velkorysé pak jsou reflexní prvky – velký panel vzadu, pruhy na rukávech.
Asi nepřekvapí, že kalhoty Craft Ideal Pro Wind (3590 Kč) kombinují podobně, vpředu membrána VentAir Wind, vzadu prodyšný elastický materiál. Ten má oproti tomu u bundy větší podíl elastanu. Zatímco totiž membrána u bundy je elastická všesměrně a hodně, ta u kalhot také výrazně, ale pouze jednosměrně (vertikálně) – elastičtější zadní díl tak dolaďuje usazení kalhot. A to je bezproblémové. Kalhoty jsou dostatečně dlouhé, což je důležité, protože v zakončení nohavic chybí gumy či jiná „oka“ pro provlečení nohy, i u dlouhých nohou vedou až na kotníky. Zipy usnadňují oblékání, lemy brání jejich profouknutí.
Střih je trochu volnější, takže spokojena budou i silná stehna a lýtka. Stěžovat si nebudou ani bedra, přes která vede pruh membrány pro lepší ochranu, anebo trup – zvýšenému pocení pod šlemi brání jejich provedení ze síťoviny. Profilovaná vložka se vestoje mimo kolo ráda „sklápí“ a zalézá mezi půlky, jakmile ale nasednete, není, co byste jí vytkli – a pro tyto účely je nakrásně stvořena. Je tlustší, velmi komfortní a přizpůsobivá, přední část je tenká a měkká. Není to jen doplněk, ale plnohodnotná součást. Stejně jako u bundy platí slova o tom, že do mrazu to určitě chce zateplenější model. Ani u kalhot, ani u bundy nenajdete detail, který by vás zaskočil, znepříjemnil vám jízdu. Je to „smutný“ výsledek testovacího pátrání, ale je to tak. Nemáme výtku. Tady prostě jsou vidět zkušenosti Craftu v plné parádě.
Připravil: Rudolf Hronza
Test byl publikován v časopisu Velo 12/2020
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT