Nestává se nám často, abychom nějaký komponent mohli trápit déle než měsíc dva pro potřebu testu – ale když se ta příležitost naskytne, chytneme ji za pačesy a pustíme se do důkladné dlouhodobé prověrky, co může někdy ukázat víc. Třeba odolnost. Jak dopadla kola Specialized Roval Traverse SL II 240 po sezoně útrap v trailové stopě? Čemu byla kola vystavena? Technické traily, sjezdové tratě a rychlé kamenité traily, kde se kameny často snažily zakousnout do karbonových obručí. A jak se to na kolech podepsalo?
Výplety i po všech nástrahách stále drží, ráfky nehází. A to jsme nemuseli ani jednou dotahovat výplet. Tohle počítáme za velké plus a taky za důkaz kvalitního dílenského zpracování i kvalitních materiálů. Ve výpletech jsou použity tenčí dráty, které nebrání dosáhnout požadovaného napnutí výpletu, ale zároveň dokáží dát kolům požadovanou pružnost ve vertikálním směru. To samé pak dovedu karbonové ráfky. V součtu je to obrovský přínos pro jízdní vlastnosti i pro odolnost proti poškození pláště nebo ráfku při větším nárazu na překážku. Byť jsou použity dráty s přímou hlavičkou, výplet po nárazu znatelně propružil a po celou dobu testu neprasknul ani jeden drát. Ani ráfek. A to jsme kola vážně nešetřili a jezdili bez ochranných vložek uvnitř bezdušového systému. Přesto je po celém testu na ráfcích jen pár kosmetických „zářezů“, oděrek, jinak jsou absolutně bez poškození. Žádný odlomený kus, žádná prasklina.
Taky náboje obstály se ctí. Po sejmutí krytek ložisek předního náboje jsme nenašli žádné poškození, jen trochu nečistot. Náboj byl bez vůle, bez drhnutí. Je pravda, že jsme nikdy nenamířili tlakovou myčku přímo do ložisek, to se prostě nedělá. Zadní náboj na tom byl podobně, včetně stále stejně vesele cvrkajícího ořechu se systémem EXP Ratchet. Akusticky je to systém příjemně vyladěný, přiměřeně hlasitý. Při rozebírání náboje a obnažování ložisek se nám v očích objevily jiskry nadšení. Ani zde nejsou známky destrukce nebo přílišného znečištění. Na zadním kole je sice znát, že ložiska mají něco za sebou, ale nejsou poškozená, jsou bez vůle a nedrhnou.
V tomto totožném duchu se nesou i ložiska v ořechu s XD systémem uchycení kazety. Všechno perfektně funguje a záběr je vždy přesný, okamžitý a nedochází k propadu nohy. Nikdy! Ani když byla zima, ani když bylo bláto a pršelo již několikátý den. To jsme jim pak jen museli dopřát lehký servis – utřít, lehce namazat. Pak byla kola opět připravena hltat další dávky kilometrů v plné zátěži.
Připravil: Ondřej Bílek
TECHBOX
- materiál ráfků karbon
- průměr 29“
- náboje DT Swiss 240, rohatka Ratchet EXP 36t
- počet drátů 28
- vnitřní šíře ráfků 30 mm
- hmotnost (P/Z) 765/860 g
- cena (P/Z) 24 300/31 600 Kč
plus
- tuhost
- pohlcování nárazů
- kvalitní zpracování
- odolnost
- doživotní záruka
- hmotnost
minus
- nenalezeno
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT