Bezešvý svršek má základ v mikrovláknu a je z jediného kusu materiálu, pokud tedy nepočítáme doplnění o panely z nylonové síťoviny. I základní materiál je perforovaný pro lepší prodyšnost, na tu bylo myšleno i u jazyku. Na prstech a patě je svršek zesílený pro lepší ochranu nohy a odolnost. Stažení nohy zajišťuje otočný mechanizmus Atop v kombinaci s jedním páskem suchého zipu. Podešev M-250 se pochlubí vstřikovanými skelnými vlákny pro vyšší tuhost a agresivní pryžovou podrážkou. Stélka z materiálu EVA je vyjímatelná, tvarovaná a prodyšná. Tolik popis treter FLR F70 výrobcem.
První, co jsme u svršku ocenili, bylo minimální ulpívání nečistot a snadné čištění. To je ale jen „kosmetika“, samozřejmě. Byť je na každé botě jen jedno kolečko Atop, stažení nohy strunou bylo rovnoměrné. Jen se nám u těchto systémů vcelku pravidelně potvrzuje, že je nutné po pár kilometrech v pedálech tretry za jízdy dotáhnout – napnutí struny se usadí. Otočné kolečko má jen dvě pozice. Jedním směrem utahujeme, druhým pootočíme zhruba o 45° a struna se zcela uvolní. To je příjemné, jen kvůli tomu nejsou možné drobné korekce stažení nohy v obou směrech, ale pouze v jednom.
Díky perforaci a panelům noha opravdu solidně „dýchala“ po celou dobu jízdy a nevraceli jsme se domů s vráskami na chodidlech jak po louhovačce ve vaně. Odvětrání není z nejvýraznějších, spíše průměrné, ale pro tepelný komfort je zcela dostačující.
Vstup do boty je v okolí kotníků opatřen koženým pošitím. Jednak je vklouznutí do boty velice příjemné, jednak nás bota nikterak netlačila v tomto mnohdy problematickém místě.
Podešev se ukázala jako příjemně kombinující tuhost a komfort. Není tak tuhá jako karbonová provedení, tady rozdíl je, ale je dostatečně tuhá, abyste při silovém záběru do pedálu cítili, jak se vaše síla neztrácí, ale je dobře, bez pocitových ztrát přenášena dál. Lokální tlak od pedálu do chodidla jsme necítili vůbec. Perfektní bylo, že jsme nevnímali žádné vibrace ani tvrdé rázy od kola na rozbitém povrchu, jak to právě u tuhých karbonových modelů bývá. Komfort je pro tento model vůbec charakteristický. Chůze pak je pohodlná, nešlapete na betonové bloky, podrážka si zachovává lehkou poddajnost. Jistotě chůze po hlíně i na kamenech není co vytknout, a to jsme tretry testovali bez nasazených hrotů.
Připravil: Ondřej Bílek
TECHNOBOX
- materiál syntetické mikrovlákno, odvětrané nylonové panely, zesílené pogumované zóny (svršek), stélka EVA, podešev se skelnými vlákny
- velikosti 38-47
- barevné varianty černá, modrá, žlutá, černo-červená, černo-žlutá, vojenská zelená, šedá
- hmotnost 375 g (velikost 44, jedna tretra)
- cena 3090 Kč
- web produktu
plus
- celkově vysoký komfort
- tuhost podrážky se zachovaným komfortem
- dostatečný tepelný komfort
- poměr ceny a výkonu
minus
- pouze jednosměrně regulovatelné stažení nohy za jízdy
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT