Hlad po teleskopických sedlovkách nekončí, spíše dál roste. Tomu odpovídá i nabídka. Značka E*Thirteen nabízí hned čtyři zdvihové varianty, a to navíc v barvách, jako mají některé její další komponenty. Zakládá si na snadném servisu, plné rozebiratelnosti a hladkém chodu. Už samotná úprava zdvihu sedlovky se obejde bez nářadí a demontáže sedlovky.
TEST E13 Vario Infinite
Uvnitř je tradičně vzduchová patrona, spolu s dalšími díly se na ni vztahuje doživotní záruka. Součástí balení je pak i set šesti plastových podložek k redukci zdvihu. Dle výrobce testovaná sedlovka o průměru 30,9 mm se zdvihem 180 mm váží 607 g (bez páčky). Tentokrát to nepotvrdíme vlastním vážením, jemuž podrobujeme všechny komponenty v testech – sedlovku jsme zkoušeli vestavěnou do rámu. Konstrukční délka je 520 mm, minimální zásun 129 mm, spodní část po prstenec pak měří 288 mm, naopak od prstence výše 232 mm.
Změna zdvihu sedlovky je jednoduchá operace, stejně jako jakákoli další manipulace, tady není nutné ani nahlédnutí do návodu. Snad jen výměna původní černé barvy dílů za barevné varianty prodávané v kitech, tam už se hodí i návodné video.
Uzavřená vzduchová patrona uvnitř je klasika. Rychlost vysunutí nejde nastavit, ale ani není třeba, protože ta přednastavená, zvolená výrobcem, nijak neobtěžuje, je optimální. Síla potřebná k zasunutí sedlovky není malá a značně závisí i na síle sevření sedlovou objímkou. Na to je tenhle produkt E13 citlivý.
Silnou stránkou sedlovky je naprosto minimální boční vůle, na špičce sedla to nedá ani dva milimetry, spíše jen jeden, což opravdu není nijak cítit během jízdy.
Teleskopka E13 Vario možná není nejlehčí a nej-cokoli na trhu, ale rozhodně patří mezi ty prémiové, u kterých se hodně přemýšlelo a zdokonalovalo před vypuštěním na trh. Důkazem je i vlastní páčka se zapouzdřeným ložiskem a zdrsněným povrchem pro jisté ovládání. Přilnavost a spolehlivost je maximální.
Testovaná sedlovka už toho měla hodně za sebou, přitom nenese jedinou známku opotřebení, škrábanců, poškozených těsnění a podobně. I to se počítá.
Připravil: Petr Štuka
TECHBOX
- barva černá, s tuningovým kitem modrá, oranžová, bronzová, fialová
- průměry 30,9 a 31,6 mm
- zdvihy 90–120, 120–150, 150–180, 180–210 mm
- cena 4740 Kč
plus
- spolehlivá funkce
- možnost nastavit zdvih
- poměr ceny a výkonu
- provedení páčky
- minimální vůle
minus
- vyšší citlivost na stažení sedlovou objímkou
- absence průměru 34,9 mm a pro někoho maximální zdvih jen 210 mm
- kompatibilita páčky jen se Sramem, nikoli Shimano I-Spec
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT