Hned tři možnosti šířek podle obutí nabízí Bontrager u setu blatníků NCS, a to 18–25/28–35/35–45 mm, kdy pro náš test padla volba na prostřední provedení 28–35 mm vážící 920 gramů. Na rozdíl od většiny konkurenčních modelů zde není potřeba vzpěry z nerezové oceli No-Cut Strut mechanicky zkracovat, v jejich střední části je totiž „pojezdový“ mechanizmus s možností úpravy dle konkrétních potřeb, a tedy i případné montáže na jiné kolo s rozdílnou geometrií, nebo konstrukcí vidlice a zadní stavby. S tím se pojí i to, že blatníky jsou prodávány již v kompletu se vzpěrami, takže odpadá potřeba je zdlouhavě na montáž připravovat. Opomenout pak nesmíme ani držák na zadní blikačku Bontrager a plastové tvarované „zástěrky“ zvyšující efekt ochrany uživatele, ale i případného spolujezdce za ním.
Montáž potvrdila, že pokud máte kolo klasické konstrukce (otvory pro ráfkové brzdy atp.), jde i díky přibalenému setu šroubů opravdu o záležitost v délce dvaceti minut. Ale ani při potřebě improvizací se potřebná doba příliš neprodloužila. Jako opravdu zdařilé bylo hodnoceno umístění vzpěr vně blatníku, dovolují nastavit jen minimální mezeru mezi ním a obutím, což vylepšuje ochranu uživatele. Stejně pozitivní byla absence obvyklých zakončení vzpěr, kdy každá část vyčnívající nad profi l blatníku zvyšuje riziko kontaktu, například s tretrou při natočení předního kola. Při jízdě jsme ocenili stabilní upevnění, ani jízda po rozbitém podkladu nebyla provázena rezonancí či změnou pozice blatníků, ta nebyla ovlivněna ani po montáži blikačky do připraveného držáku. Kvalita provedení je zde spojena s cenou 1699 Kč.
Připravil: Eda Pinkava
VÝHODY
stabilita
komfort montáže
možnost změny nastavení při případné instalaci na jiné kolo
držák na blikačku
zástěrky
NEVÝHODY
cena
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT