TEST: MTB pláště Tufo XC11 TR a XC14 TR

23.8.2024
Značka Tufo byla známá především výrobou kvalitních galusek, ale dokázala se prosadit i mezi výrobci MTB a gravel plášťů. V redakčním testu jsme měli možnost prověřit modely XC11 TR a XC14 TR, přičemž jsme dali na jednu z výrobcem doporučených kombinací, tedy XC14 na předním kole a XC11 na zadním.

 

 

Při obdržení plášťů velmi překvapí praktické a minimalistické balení. Po rozdělání se pláště krásně zformují, drží velmi pěkně tvar a nekroutí se. Co se týče jejich nasazování na kola, musím říct, že jsem byl mile překvapen, protože jsem nepotřeboval montpáky, jako tomu bývá u některých modelů jiných značek.

 

 

Z technického pohledu bych určitě zmínil velmi vysoké TPI, tedy hustotu tkaní kostry, jenž je pod běhounem 375 a na bočnicích 210. Technologie Oil silica znamená, že se do polymerové směsi přidává aktivní silika pro nízký valivý odpor a skvělé kopírování terénu, tudíž vysokou přilnavost. Vysoké TPI znamená nízkou hmotnost, ale někdy i větší náchylnost k defektům. Ale Tufo zde využívá technologii Vectran Puncture Barrier, jež má zvyšovat odolnost plášťů.

 

 

Při jízdě se Tufa chovají tak, jak by od nich člověk očekával z předešlé charakteristiky. Měkká směs je na asfaltu sice hlučnější, ale i tak je znát nízký valivý odpor, jízda příjemně utíká. Po najetí do terénu obě provedení krásně kopírují podklad a člověk si připadne, jako by plul na vodě. Ovšem v dobrém smyslu, Tufa drží tvar, neplavou. Pokud je podklad suchý, pláště krásně drží a dodávají jezdci jistotu.

 

 

Když dojde na mokré a slizké kameny a kořeny, model XC14 na předním kole si s nimi rozumí a není problém. Nicméně XC11 je na tom už o trochu hůře, a to především při kořenitých výjezdech v blátě, protože při pomalejší jízdě bláto ulpívá ve vzorku a grip se tak poměrně sníží. Shrnul bych to tak, že se pláště v této kombinaci ukázaly ve velmi dobrém světle. Osobně jsem pláště od Tufa do této chvíle nikdy nenasadil a musím říct, že toho teď po této zkušenosti trochu lituji. S klidným svědomím je doporučím na XCO a XCM závody, kde se může jejich nízký valivý odpor a přilnavost projevit nejvíce.

Připravil: Michal Kupský


TECHBOX

  • průměr/šířka 29/2,25“ (jediné provedení)
  • popis kevlarové skládací patky, bezdušové provedení, kompatibilní s hookless ráfky, TPI 210/375
  • barvy boků černá, hnědá, modrá (pouze u XC14 TR)
  • hmotnost 645/642 g (XC11/XC14)
  • cena 1390 Kč (1 ks)

web výrobce

 

plus

  • značná adheze (verze XC14 i za mokra v bahně a na kamenech i kořenech)
  • dobrá samočisticí schopnost
  • příznivá hmotnost

 

minus

  • o něco vyšší hlučnost na tvrdém podkladu
  • větší zanášení v bahně a lehká ztráta jistoty záběru (XC11 TR)

FOTOGALERIE

 


 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu