Navážená hmotnost pouhých 88 g potvrzuje fakt, že malou hustilku Lezyne v batohu, kapse nebo pod košíkem na kole (držák přiložen) opravdu nebudete cítit. Geniální nám přišlo využití šlahounku ABS Flex. Je skrytý v madle, pro použití ho stačí vytáhnout a namontovat do hlavice – jeho otočením si vyberete správnou koncovku pro váš ventilek (auto/galuskový) a je to. Utěsnění spoje je precizní, a to přesto, že jak označení HP (High Presure) napovídá, hustilka je připravena natlakovat plášť až na celkem vysokou hodnotu 8,3 baru. To ale využijí spíše silničáři, gravelisti a bikeři si vystačí s menším tlakem.
Práce byla velmi komfortní především, ale nejen díky přítomnosti šlahounku. Hrubý povrch hustilky nabídl dokonalou jistotu držení i v tenkých rukavicích, s pryžovou záslepkou úložné komory pro šlahounek opatřeným madlem se také manipuluje výborně. Odpor při huštění běžných tlaků (do 3 barů) se dal přirovnat k běžnému standardu, nebyl nikterak vysoký, ale věděli jsme o něm. Směrem tlakově výše pak samozřejmě roste. Jediné, na co bylo třeba se soustředit, bylo šroubování hlavice na galuskové ventilky – závit je dlouhý, ale pokud budete využívat celou jeho délku, čepička na konci ventilku se stlačí a dojde k úniku tlaku. Těsnicí gumička se i při jen lehkém našroubování hlavice postarala o dokonalou těsnost, takže tomuto lze snadno předejít.
Zajímavým detailem je upouštěcí ventil pro snížení tlaku u koncovky pro autoventilek. U plášťů si jeho přínos nějak neumíme představit, ale citlivá redukce tlaku ve vidlici a tlumiči se nabízí. To ale neznamená, že pružicí jednotky hustilkou i nafouknete, na to je její výkon malý.
Připravil: Eda Pinkava
TECHNOBOX
- materiál hliníková slitina
- hmotnost 88 g
- maximální tlak 120 psi/8,3 baru
- cena 940 Kč
plus
- velmi komfortní práce
- flexibilní a dostatečně dlouhá hadička
- celkové zpracování
minus
- zbytečně dlouhý závit koncovky pro galuskový ventilek
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT