TEST gravel plášť Bontrager Girona RSL
Ze země rozlehlých plání protkaných dlouhými šotolinovými rovinami, kolébky gravelu, dorazil plášť Bontrager Girona RSL v šíři 35 mm. Osadili jsme ho na karbonové ráfky s 19milimetrovou vnitřní šíří a podpořili tmelem. A hurá tohohle Američana provětrat.
Montáž proběhla příkladně, bez velkého úsilí. Po celou dobu testu jsme nezaznamenali vzlínání výplňové hmoty skrz stěny pláště, což bohužel nebývá u některých výrobců standardem. Zde ano.
Již první pohled podává informace o zařazení této gravelové obuvi. Rychlost. Cyklostezky, rozbité a hrubé silničky, zde je plášť bezchybný za sucha i mokra. Nabízí absolutně tichý a rychlý provoz díky hladkému středovému běhounu s jemnou drážkovou strukturou. Ten překvapivě dodá jistotu i při intenzivním brzdění, do hry se zapojí i sousedící výstupky. Při změně směru se můžete opřít o čtyřhranné segmenty po stranách s hladkou plochou, které vás jistě provedou táhlými oblouky.
Při přechodu na štěrk zaznamenáte příjemný pocit zrychlení. Plášť i na tomto povrchu ukrajuje kilometry svižně a i při šíři 35 mm žehlí nerovnosti bez vážnějšího zaváhání. Pouze při prudké změně směru a intenzivním náklonu už je tady třeba opatrnosti vzhledem k absenci bočních vyvýšených hrotů. Tento plášť není určen na zdolávání blátivých enduro tras, ale ani ve vlhkém prostředí nás nezklamal. Nemá tendenci se na podklad „lepit“. I zde se projevuje jeho silná stránka, rychlost.
Gravel má široký rozsah, a to platí i u těchto plášťů. Pohodlně povozí gravelturistu při toulkách krajinou, ale zvládnou i svižnou vyjížďku agilního sportovce.
Nutno podotknout, že i po nájezdu mnoha set kilometrů nejevil plášť sebemenší známky opotřebení a že jsme nezaznamenali defekt – možná díky ochranné vrstvě proti proražení.
Připravil: David Růžička
TECHBOX
- dostupné šíře 35, 38 a 42 mm
- barva boků černá, hnědá
- TPI 220
- hmotnost 425 g (35 mm)
- cena 1599 Kč
plus
- nízký valivý odpor
- i přes užší šířku komfortní jízda
- žádné prolínání tmelu při bezdušovém použití
minus
- na sypkém povrchu menší jistota v zatáčkách
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT