Pumpa Bontrager TLR Flash Charger se bezduší nebojí

17.11.2023
Ani u silničních kol se někteří z vás nevyhnou potřebě nahození bezdušového obutí do patek. Ve chvíli, kdy klasická dílenská pumpa nedokáže zajistit potřebný objem a rychlost vzduchu, je řešením konstrukce s tlakovou nádobou. Ta nechybí ani v nabídce amerického Bontrageru, kde model TLR Flash Charger splňuje všechny potřebné parametry konstrukce dva v jednom, tedy uzavírací tlakové nádoby a klasické dílenské pumpy se stabilní širokou základnou a madlem pro obě ruce.

 

Tak jednoduché to ale není, univerzalita této konstrukce s sebou přináší i vlastní specifika ovládání. Rozdíl mezi průměry obou komor (tlaková/hustící) je tak velký, že i při foukání nižšího tlaku je třeba „pumpovat“ o něco déle než s klasickou dílenskou pumpou.

 

 

Toto vnímáme jako akceptovatelnou daň za možnost maximálního využitelného tlaku 160 psi, který lze při uzavřeném ventilu tlakové komory pomocí červené páky v horní části u manometru dosáhnout i bez potřeby vynaložení výraznější síly. Pokud chcete nahodit bezdušové obutí, je to ve spolupráci tohoto modelu vpravdě koncert. Po natlakování větší z komor stačí páku přesunout do polohy „otevřeno“ a vzduch okamžitě vystřelí do nitra pláště. Pro následné nasazení jádra ventilku jsme jako praktické volili opětovné uzavření tlakové nádrže, kde zůstal vždy nějaký zbytkový tlak. Ten následně posloužil po usazení ventilku pro dohuštění na požadovaný tlak u gravelu, nebo alespoň ke snížení počtu zmáčknutí k zajištění tlaku nutného pro spolehlivé stabilizování patek do jim určené pozice, nebo následné jízdě na silničce.

 

 

 

K případné regulaci vysokého tlaku na požadovanou hodnotu posloužilo „odpouštěcí“ tlačítko pod manometrem. I budík manometru si zde vysloužil pochvalu za přehlednost stejně jako dokonalou čitelnost za všech situací. O madle jsme se zatím zmínili jen krátce, jeho ergonomické tvarování mu zajistilo velmi komfortní ovladatelnost, malý odpor v komoře pak potřebu jen minimální síly k manipulaci. Snad jediné, co by se mu dalo vytknout, je držák pro přichycení hlavice na ventilky v jeho středu. Pokud jsme chtěli pracovat jen jednou rukou s držením madla uprostřed, tento plastový držák hlavice byl dost „na ráně“.

Připravil: Eda Pinkava


TECHNOBOX

  • materiál Alu/ocel/plast
  • hlavice Auto-Select
  • maximální tlak 160 psi
  • hmotnost 2850 g
  • cena 3699 Kč

web produktu

 

plus

  • efektivita práce tlakové nádoby
  • stabilita základny
  • komfort ovládání

 

minus

  • držák hlavice na madle

FOTOGALERIE

 


 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu