TEST: dětský vozík Thule Chariot Sport 2

12.2.2025
Jednou cyklista, navždy cyklista, říká se. Tedy možná. Každopádně to ale neznamená, že se nemění člověk jako takový. Závodní nadšení vystřídá zábava na trailech, anebo změnu přinese život. Třeba zrození potomka. Chcete-li jezdit na kole dál i s prckem, stane se z vás na určitý čas tažný kůň, co ho bude vláčet ve vozíku za sebou. Švédské Thule pro tuto životní etapu nabízí zajímavé produkty. Na jejich vrcholu v současnosti stojí letos nový vozík Chariot Sport 2, který jsme měli od léta možnost zkoušet.

 

 

Vyrábí se jak ve dvou barvách, tak i v provedení jedno- a dvoumístném. A pak v řadě verzí, které se liší výbavou. Thule ho popisuje jako modulární vozík za kolo a kočárek pro kondiční běh v jednom – můžete ho tyčí připojit za kolo, použít jako kočárek, dát dopředu větší kolečko pro lepší průchodnost nebo pro běh. Anebo připevnit lyžičky a vyrazit do běžecké stopy. Můžete toho hodně, záleží právě zvolené na výbavě.

 

 

Už při sestavování je patrné, jak je tenhle model propracovaný. Začít mohu nastavitelnou tuhostí odpružení v závislosti na hmotnosti dítěte. Umožňuje to systém listových per a jejich posuvná spojka s jasným označením pozic. V konstrukci vozíku je integrované LED osvětlení, stačí připojit powerbanku a budete skvěle vidět i v šeru. Navíc je k setu dodávána i blikačka s kompaktním držákem. Kotoučové brzdy se ovládají otočnou rukojetí na madle. Uvnitř vozíku čeká ergonomické sezení a pětibodový bezpečnostní pás. Sedačku lze v několika polohách sklápět dle potřeby. Stejně jako vozík jsou modulární i okna kabiny – může na nich být jen síťovina, stejně tak ale ten přední, hlavní, můžete zastínit clonou, anebo když je nejhůř, je k dispozici pláštěnka. A pak taky velký úložný prostor.

 

 

První, co mě zajímalo před použitím, bylo skládání. Je to jednoduché. Po stranách jsou dvě snadno ovladatelné páky, stačí zmáčknout a vozík se složí. Nikde nic neodpojujete, nesundáváte a podobně. Pak už jen sklopit madlo a případně demontovat kola – k tomu stačí stisk tlačítka ve středu náboje. Snadné jak facka.

 

 

Stejně tak i připojení ke kolu. Thule na tomhle zamakalo a výsledkem je rychlospojka. Samozřejmě tomu musí předcházet nultý krok, totiž instalace odpovídající osy do zadního náboje a držáku. Do něj pak už spojovací tyč jen nacvaknete a zapnete karabinu pojistky. Podobně snadno to funguje i u vozíku.

Na obou stranách pak můžete tyč zamknout klíčkem proti nenechavcům. Tohle je paráda, jednoznačné a velké plus vozíku Thule Chariot Sport 2 – velmi jednoduchá a rychlá manipulace. Cvak, cvak, hotovo. Změna mezi kočárkem a vozíkem za kolo je také otázkou vteřin. A aktuálně nevyužitou spojovací tyč vezmete a jen ji vmáčknete do připravených čelistí. Myslelo se na vše.

 

 

Snadná manipulace je ostatně typická pro každý okamžik používání vozíku. Bezpečnostní pásy se upínají do zámku po jednom, nemusíte zápasit s oběma najednou. Kdo někdy zkoušel „zkrotit“ dítě do sedačky, ví, že to je moc příjemný detail. Zipy síťoviny vstupního prostoru se snadno ovládají, nezasekávají, stejně tak sluneční clona nebo pláštěnka se lehko nasazují.

 

 

Vozík jsme testovali s miminkovníkem, který se dovnitř zavěsí na šest záchytných bodů. Dítě tak je částečně chráněno před otřesy, ale nutno dodat, že v tomhle věku ještě do terénu nepatří. Jízda vypadala velmi komfortně. Vozík jsme vyzkoušeli i na inline bruslích, což poukázalo na velmi solidní výkon kotoučových brzd. Nejsou tu na okrasu nebo „aby se to lépe prodávalo“, prostě fungují, jak mají.

 

 

Velká kola vozíku dobře odvalují, projedou hodně. Ale člověk musí myslet na to, že za ním je dítě a že taky stabilita v zatáčkách má jasné limity. Po doplnění o třetí kolo, přední, nebyl problém vypravit se s vozíkem i na delší pěší túru v terénu.

 

 

Možná jsem na něco zapomněl, protože Thule Chariot toho nabízí opravdu hodně. Důležité je, že na konci testu byla naprostá spokojenost – a u snadnosti manipulace a detailního zpracování možná až nadšení. Nějaké nedostatky? Škoda, že sedadlo nejde ještě více položit pro spánek, ale to vychází z logiky věci. Co ale opravdu zamrzí, je, že i přes cenu tohoto vozíku je řada příslušenství příplatková, ne v základní výbavě.

Malá si jízdy i pěší výlety užívala, a to je nakonec to nejdůležitější. Jen si neodpustím apel. Býval jsem odpůrcem vozíku, protože ho spousta lidí v mém okolí používala jako odkladiště pro dítě. Aby třeba mohli trénovat. Jako by nepochopili význam toho produktu. Stejně tak prach od zadního kola prostě jde i do vozíku. Tak rozum do hrsti. Jsou to chvíle, kdy už nejde v prvé řadě o nás.

Připravil: Rudolf Hronza

 


TECHBOX

  • rozměry 94,8×87×65,5 cm (délka×výškaךířka, s kočárkovými kolečky/v nastavení za vozík), 86,3×37,5×63,3 cm ve složeném stavu)
  • maximální hmotnost dítěte 22 kg
  • maximální nosnost vozíku 34 kg
  • hmotnost 15,7 kg
  • cena 37 990 Kč

web produktu

 

plus

  • zcela jednoduchá a rychlá manipulace
  • průchodnost
  • využití pro více sportů i jako kočárek
  • nastavitelné odpružení
  • mnoho příslušenství

 

minus

  • některé i základní prvky výbavy pouze za příplatek

 


FOTOGALERIE

 

 


 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu