Pomocník: chránič zadní stavby STFU Drivetrain XC/Enduro

před 1 týdnem
Známe to všichni z bikeparků nebo trailů. Lesem se line zvuk, jako kdyby někdo převážel kovový šrot na rozvrzaném žebřiňáku. I tak může znít řetěz, který mlátí do zadní stavby. Zvuk, který předbíhá svého původce o mnoho metrů. A to nemluvím o tom, jaký to má dopad na rám.

U nových trail a enduro biků vídám stále častěji robustní gumové chrániče umístěné nejen na řetězové, ale i na sedlové vzpěře. Ne vždy však tato ochrana funguje, nemluvě o starších kolech, která mají takový chránič značně poddimenzovaný. Pro všechny, kteří chtějí pořádně ochránit svůj rám a zároveň si užívat ticho za jízdy existuje vychytávka firmy STFU.

 

 

Za ní nestojí nikdo jiný než několikanásobný vítěz Světového poháru ve sjezdu ze začátku milénia, Australan žijící ve Whistleru Chris Kovarik. Jak funguje jeho chránič? Dvojice gumových profilů se upevní na řetězovou vzpěru a skrz jejich oka se protáhne řetěz. Při rychlé jízdě v terénu pak řetěz naráží pouze do měkkých vnitřních stěn profilů. Jednak se výrazně omezí výchylka kmitání, jednak guma nárazy zcela pohltí. Instalace na kolo je jednoduchá, ale aby chránič správně fungoval, je potřeba si dát záležet. Zásadní je správné umístění a výška profilů. Tu je nutné seříznout podle tvaru zadní stavby a připevnit pomocí stahovacích pásků. STFU je vyroben z tvrdého plastu potaženého měkkou gumou, takže profily jsou dostatečně tuhé.

 

 

Chránič je použitelný pouze pro biky s jednopřevodníkem a 9–13pastorkovou kazetou s největším pastorkem s maximálně 52 zuby. Ani vyslovení estéti nad touto vychytávkou nebudou skákat nadšením. Ovšem po funkční stránce tomuto chrániči nelze nic vytknout.

Připravil: Matěj Stejskal

 


 

TECHBOX

  • kompatibilita pohony s jedním převodníkem, kazetou s maximálně 52zubým největším pastorkem a 9–13 převodů
  • hmotnost 74 g
  • cena 790 Kč

web dovozce

 

plus

  • univerzální ochrana zadní stavby
  • výrazné omezení kmitání řetězu
  • tichý provoz
  • snadná instalace

 

minus

  • estetická stránka na kole
  • pouze pro jednopřevodníkové pohony (ale kdo by dnes vozil v terénu něco jiného)

FOTOGALERIE

 


 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu