K instalaci plášťů Bontrager XR4 na 32 mm široké ráfky nebylo potřeba montážní páky. Po nahození bezdušového systému se ukázalo, že plášť v rozměru 29×2,4“ je objemný, což byl příslib pro pohodlí a adhezi. Tmel díky vnitřnímu potažení pláště vrstvou Inner Strength nikde neunikal a tlak od prvního dne nazutí držel bez problémů.
U modelu XR4 Team Issue použil Bontrager směsi tvrdostí 61a/50b, které během testu ukázaly, že se jezdec nemusí bát s pláštěm vlétnout jak na suché, kamenité traily, tak i na ty mokré. Trakce byla všude výborná, tedy až na jedinou výjimku – lehce do úzkých nás dostal až uklouzaný mokrý vápenec. Ten sice klouže vždy, ale známe i pláště, které si s ním dokáží poradit o něco lépe. To na hlíně jsme si jízdu užívali za všech podmínek. Na suchu nedocházelo k zalamování špuntů, ty jsou dostatečně tuhé, a přitom pneumatika měla velmi příznivý, tedy nízký odpor valení. Musíme vzít v potaz, že se zde bavíme o šíři 2,4“, ale i tak jde o velmi rychlé obutí, a to nejen na trailu, ale i při asfaltových přesunech.
Velký objem pláště daný konstrukcí umožňuje volit menší tlaky a tím i zlepšit přilnavost. Přitom se nám během testu nepovedlo plášť ani jednou prorazit, vlastně jsme nezaznamenali žádný defekt. Plášťům Bontrager XR4 Team Issue se povedlo zasáhnout široké pole jezdců, jsou hodně univerzální. A bikeři se mohou těšit na spolehlivost, stabilitu, perfektní vedení směru i adhezi, to vše spojené s lehkostí odvalování a rozumnou cenou. A ve dvou barevných provedeních!
Připravil: Ondřej Bílek
TECHNOBOX
konstrukce TLR (tubeless ready), kevlarová patka, 120 TPI
směs 61a/50b
rozměry 27,5×2,4“, 2,6“ a 2,8“; 29×2,4“, 2,6“ a 3,0“
hmotnost 812 g (29×2,4“)
cena 1199 Kč
plus
› univerzální vlastnosti › vysoký komfort › ochrana před defektem › těsnost › kombinace nízkého valivého odporu a značné adheze na většině povrchů › skvělé vedení stopy
minus
› snížená adheze za mokra na specifickém povrchu
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT