Sram přes zimu nelenil a na závěr března připravil zásadní novinky pro tuto sezonu. Prakticky jde o tři sady novinek, o kterých zatím víme. První z nich jsou mechanické T-type sady, druhou pak brzdy s minerálním olejem Motive, Maven a DB, třetí přijde příští týden a bude se týkat RockShoxu.
Sram Eagle 90 a 70
Sram poté, co v tichosti pod elektronickou sadu GX zařadil i S1000, přichází nově i s mechanickou variantou, kterou si nechal patentovat už v roce 2021. Mechanická sada využívá všech výhod lanka i Transmission, jak je známe, tedy skvělé řazení v tahu, přesné a odolné upnutí na rámu místo UDH patky, s vyměnitelnými díly a dokonale servisovatelné, spolehlivé.
Kde jsou rozdíly mezi sadami? 90ková sada využívá kazety XS-1275 (10-52z) s řetezem ze sady GX, k tomu další proprietární díly jako řadící páčka, přehazovačka, kliky s bushguardy, kdežto 70ková sada má kazetu z řady XS1270 -jako S1000-ostatní díly už jsou opět specifické pro tuto černější sadu.
Naopak je spojuje plná vzájemná kompatibilita všech Transmission/T-type sad,včetné těch mechanických, typické oboustranné upnutí k rámu, design kazety s 44 body na pastorcích pro přesné změny převodů, podpůrná aplikace s návodem na instalaci, kterou ještě zesnadňuje vedení lanka, které by měl zvládnout i začátečník. Zvláště jsou zde páčky pro elektrokola dovolující odřazení po jednom převodu, pro ostatní pak zvládá dva jedním pohybem palce. Naprostou novinkou je zploštění páčky, aby byly co nejnápadnější v duchu Stealth brzd, zejména s mechanickou páčkou pro lankové teleskopické sedlovky se setkáváme v historii Sramu zcela poprvé.
Podobné poprvé zažijete i u výběru délky klik! držte si klobouky/helmy, jedem z kopce po 5/10mm odstupech z klasických 175 mm až po 150 mm, jmenovitě 175/170/165/160/150 mm! 90kvé kliky připínají ocelový (či hliníkový) převodník pomocí 8 šroubů, dle velikosti převodníku pak použijete dva oddělitelné ochranné plastové bashguardy sdílené se sadou GX a XO. Osa je zde Dub wide pro 55mm řetězovou linku, případně zvláště kliky BDU38 pro Bosch motory s ISIS osazením.
Eagle 70 transmission pochopitelně nepřináší tolika možností, třeba už u náhradních, výměnných dílů, jako sady vyšší. Tam kde vyšší model supluje mechanické GX, zde se dostáváme k vlastnostem sady S1000, tedy kamsi mezi NX a SX – příkladem je Drag Spring tlumení ramínka, které je typické práve pro sadu S1000. Také ocelový převodník je montovaný jen třemi šrouby, jako starší modely Sramu, nenabídne ani tolik délek klik, jen 175-170-165 mm. To platí jak pro normální kola, tak jejich elektrifikované/motorizované alternativy s ISIS osou. Tam, kde se výrobce u vyššího modelu páček zmiňuje o hliníkové slitině, zde taktně mlčí. Chybí zde kompatibilita s MatchMakerem, je zde jen plná, nedělená objímka.
Další informace jistě vyčtete z tabulek, včetně hmotností.
Brzdy plné minerálek
V momentu, kdy se z brzdové kapaliny stalo sprosté slovo, začala proměna brzd Sramu, která je nyní plně dokončena. Maven netřeba představovat, jde o závodní DH brzdu, jejíž schopnosti oceníte i na svém trailbiku. Jen místo Code a Guidů/G2/Level a podobných 4pístových brzd je tu nový pojem – Motive. U kotoučů ani destiček se ale nic nemění, ba ani u techonologií páček či třmenů. Pořád se setkáváme s Bleeding Edge rozhraním pro odvzdšňování, MatchMaker upnutím, DirectLinkem uvnitř páky pro přesné dávkování síly. Maven, Motive a DB série se rozrostla i o dostupnější modely, opet rozdíly nejvíce prozradí tabulka.
Přidat komentář