Ridley uvádí nový Falcn RS. A rovnou i v limitce

20.10.2023
Silniční závoďák Falcn RS je kolo, které Ridley napasoval do mezery ve své nabídce, kterou spatřoval mezi modely Helium a Noah. Novinka má být lehká pro stoupání a aero pro sprinty a etapové jízdy. Ridley uvedení modelu zároveň slaví limitovanou edicí laku, který se mění v závislosti na světle a zcela přiznává uhlíkové vlákno.

 

Falcn RS má být společníkem pro cyklisty a závodníky, kteří se chtějí vydat na Paris-Roubaix i Grand Tour s jedním jediným kolem. Podle výrobce jde vůbec o nejvíc aero rám do 850 g. Kdo se v katalogu Ridley vyzná, měl by vědět, že Falcn RS má podobný aerodynamický výkon jako mnohem více aero zaměřené kolo Noah Fast Disc a přitom hmotnost srovnatelnou s modelem Helium SLX Disc. Právě kombinace lehkosti a aerodynamiky je to, na co je Ridley u své novinky nejvíce pyšný.

 

 

Rám: 825 gramů ve střední velikosti

Pokud jde o váhu, buďme přesní. Ve střední velikosti nemá Falcn RS zmíněných 850 g, ale dokonce 825 g. Toho bylo dosaženo použitím nejtenčích profilů trubek s výrazným aero profilem a také uspořádáním karbonu a jeho vláken. Falcn sice upřednostnil snížení hmotnosti, ale takovým způsobem, aby byl co nejlehčí bez obětování aerodynamiky.

 

 

Ve srovnání je Falcn RS sice o 110 gramů těžší než Ridley Helium SLX, ale i přes svou o něco vyšší hmotnost má být ve výsledku rychlejší než právě Helium. Testování samozřejmě probíhalo v aerodynamickém tunelu. Co se týče profilů trubek, každý průřez rámu je aerodynamicky optimalizován. Tvar horní trubky je dokonce designován pro zvýšení stability kola při bočním větru a vidlice má speciální difuzorovou korunku. Výsledkem je o 10 % nižší odpor vzduchu při rychlosti 50 km/h ve srovnání s tradiční korunkou vidlice.

 

 

Pro každého jezdce

Facln RS má být určen pro každého jezdce, který chce posouvat své limity a výkon na další úroveň. Podle výrobce kolo zvládne jakýkoli druh silničního závodění, ať už se jedná o vyčerpávající horskou etapu nebo klasický silniční závod. Excelovat má například i na jarních klasikách, a to díky vůli pro pláště. Falcn RS pojme pneumatiky až o průměru 34 mm.

 

 

S technologií F-steerer

Trend je skrývat kabely. Ridley technologii “vyčistění” kokpitu nazývá F-steerer. Ty vedou do rámu přes představec, což zabraňuje možnému odření rámu od kabelů a nebo zachycení se kabely v případě havárie. Falcn RS je vybaven kokpitem Forza Cirrus Pro Integrated Road. Ten jezdci umožňuje dostat se lépe do aero pozice. Kokpit Forza Cirrus se dodává ve čtyřech různých délkách představce a šířkách řídítek (90/380, 100/400, 110/400 a 120/420).

 

 

Limitovaný lak Arnauda De Lieho

Na závěr si představme ještě speciální limitovaný lak, s ním si můžete novinku od Ridley pořídit. Tuto variaci bylo možné vidět poprvé u Arnauda De Lieho ze stáje Lotto. Nyní je však dostupný i pro veřejnost. Vlastně jde o průhledný lak na surovém karbonu. Díky tomu si lze prohlížet veškeré detaily rámu, jeho zpracování a technologie. Lak se zároveň v závislosti na světle mění. Tato limitovaná edice bude k dispozici jako rámová sada nebo jako kompletní kolo Falcn RS se sadou Sram Red.

 

Model Falcn i další modely Ridley dováží ZOOKEE s.r.o. a seznam prodejců najdete na jejich webu: https://www.zookee.cz/prodejci-ridley/

 

FOTOGALERIE

 

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu