Nová značka kol v době, kdy se situace nejen ve veloprůmyslu, ale vlastně kdekoliv jinde, prudce mění a pokud je řeč o prognózách, tak jen v temnějších barvách? K tomu je třeba buď odvaha, nebo pořádná porce zkušeností. Obého má dost úpický BP Lumen, který po téměř dvaceti letech spoluvytváření kol Apache představil svůj nový projekt s důrazně znějícím názvem Levit.
Tvůrci, tedy zakladatelé firmy Pavel Bárta a Vladimír Pitaš spolu s CEO Lukášem Bártou nezapírají, že Levit nese genetické stopy Apache, ale ke změnám došlo, zejména v oblasti, kde je BP Lumen nejsilnější, a to v elektrokolech. Nová, designově jednodušší kolekce se připravovala jeden rok, v podmínkách covidové pandemie se jednalo o obtížný úkol. Nicméně nyní je na světě paleta téměř šedesáti modelů, které se dostanou na trh v roce 2022 a 2023. Důraz na e-kola potvrzuje i jejich počet v nabídce, baterii (mimochodem odlišně otočenou a až na skládací kola vždy integrovanou) má 42 modelů v kategoriích full MTB, pevných MTB, trekingů, e-city, zmíněných skládaček a nové kategorie nazvané SUV. Jde o ‚univerzál‘ s kompletním vybavením na kolech 27,5“ slibující uspokojení všech požadavků kladených na e-kolo, o které je největší zájem v Holandsku, kde značka již našla svého zástupce. Pokud jde o motory, tradiční Bosch, Bafang a Vinka by měla doplnit v příštím roce i Yamaha. Klasiku představují MTB, trekingy a dětská kola, celkově v počtu sedmnácti modelů. Cenově se e-kola pohybuji v rozmezí 50–130 000 Kč, v případě kol bez motoru cílí značka na střední třídu.
Název tvůrci „vytáhli z šuplíku“, původně byl určen pro jiný obchodní záměr, kterého se značka ale nevzdává a jeho charakteristika je Cycling&mobility. Vyjadřuje jak nové trendy v cyklistice a důvěru v e-mobilitu, tak i konstrukci nových modelů kol, například kategorie cargo.
Záměrem firmy je posílení vlastní výroby v nových prostorech „Úpice byla městem vah, získali jsme prostory bývalé továrny Transporta,“ říká Lukáš Bárta. „Jsme parta nadšenců, kterou doplňujeme profesionály a mým cílem je, aby se Úpice stala městem kol.“ Jak úrovní kolekce, sítí již zavedených obchodních partnerů a s pomocí ambasadora značky, bývalého biatlonového reprezentanta Ondřeje Moravce má k tomu BP Lumen velmi blízko, a to i pokračující produkcí kol Qayron.
Ambasadorem značky se stal sportovec tělem i duší, nejúspěšnější český biatlonista Ondřej Moravec
Celoodpružený Kingit spoléhá na motor Vinka E30
Proč by Sport Utility Vehicle nemohlo být kolo, jeho vlastnosti naplňuje název série SUV vrchovatě
Hardtail Sokor je představitelem kategorie Adventure, jejímž specifikem je kombinace dvou rozměrů kol
Elektromotory vdechly skládačkám novou energii, v nabídce firmy zaměřující se na mobilitu nemohou chybět
I přes důraz na to, s čím je BP Lumen spojován především, tedy elektrokoly, je v kolekci zastoupena i střední třída kol na skutečný eko-pohon
(sev)
foto autor
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT