Ptejte se redakce

Stojím před rozhodnutím jaké tretry koupit na MTB. Jezdím závody na horském kole a zatím každé tretry mě začaly asi po hodině jízdy tlačit – hlavně zespodu boty. Pokud na chvíli zastavím a projdu se, tak bolest rychle ustupuje, ale po chvíli opět začne. Při závodě je to velice nepříjemné. V současné době používám tretry Specialized se třemi přezkami na suchý zip. Rozhoduji se mezi SIDI Eagle5, nebo botami Victoria Premium MTB. Prosím poraďte jaké boty koupit tak do 5000 korun. Zatím jsem nepřišel na příčinu, co způsobuje bolest nohou. Bota mě nikde netlačí, ani mi není malá. Zkusil jsem snad už všechno – výměna vložek, jet s úplně povolenou botou, zesílení vložky, tlusté ponožky, změnit polohu kufrů, změnit posed – nic nepomáhá.
Zvazuji prepravu kola letadlem. Chtel jsem se zeptat, jak moc riskuji, kolik stoji jedna cesta, da se vezt kolo i nizkorozpoctovymi spolecnostmi, jsou k necemu vaky na kolo, nebo je lepsi mit papirovou krabici? Muzete mi prosim napsat co nejvice postrehu a informaci, dekuji.
Chtěl bych se zeptat na pár věcí kolem „mystického“ materiálu-karbonu: Má nějaký vliv nízká teplota? Jaká je únavová křivka? Jaké jsou vlastnosti spojení karbon/dural. Co různá tepelná roztažnost?
Když jsem před několika lety kupoval kolo (Scott Racing Comp), doporučoval mi prodejce koupit kvalitní rám s tím, že rám je napořád a že komponenty se dají časem vyměnit za kvalitnější. Což jsem také praktikoval. Nyní, když jsem dával kolo k posezonní údržbě, mě jiný prodejce upozornil, že po najetí 20 000 km je rám již za svou životností, má velký boční průhyb, což žere výkon, a pokud chci kolo používat na sportovní a závodní ježdění, měl bych si koupit nový rám, potažmo vzhledem k ceně samotných rámů, celé nové kolo. Jak je to tedy s životností kola? Vyplatí se investovat do upgradu komponentů? Nebo je lepší koupit kolo, tři roky do něj nevrazit ani korunu a potom si koupit nové?
Dobrý večer, myslím si, že jsem četl ve Velu o stránkách, na kterých jsou informace o solení silnic. Nevíte tu adresu? Děkuji.
Mám postavené cyklokrosové kolo (rám Trek X01) se silničními Dual Control páčkami Shimano 105 s cantile­verovými krosovými brzdami. Nevím, jak mám provést jemné nastavení brzd při opotřebení špalků, když páčky ani brzdy nemají regulační šroub. Totéž platí i pro přesmykač. Poradíte mi?
Na léto plánuji výměnu plášťů, vyhlédl jsem si typ Continental Twister Supersonic 1,9“ (kevlarová patka). Jaká je jeho odolnost proti defektu?
Používam prevodník Bontrager s 53 zuby, ale chcem si kúpiť prevodník, ktorý ma menej zubov. Neviem zohnať prevodník od Bontrarger, ale od Shimana áno, môžem ho použiť, je medzi nimi kompatibilita?

Objevujte s námi nové cyklotrasy

Menu