Ptejte se redakce

21.2.2008
Můj dotaz se trochu podobá dotazu Karbonová vidlice na krosovém kole ze 14. 11. 2007. Jezdím tak 80 % po silnici (s výtluky), zbytek polní + lesní cesty, tráva, občas i v blátě. Proto jsem si postavil kolo na trekkingovém rámu, na zkoušku jsem koupil levnou odpruženou vidlici (2,4 kg). Zpočátku jsem byl z pružení nadšen, ulevilo se mi od bolestí rukou. Pak jsem se začal víc zabývat svým posedem na kole a zjistil jsem, že jsem měl vždy kola moc dlouhá (posledně mj. i kvůli chybným rozměrovým údajům na webu výrobce), navíc používám oblouková řídítka, „berany“, která posed taky trochu prodlouží. Při delší jízdě to často vede k tomu, že mám tendenci se „rozpírat“ mezi sedlo a řídítka, s nataženými pažemi, což může být skutečná příčina původních problémů s bolestmi rukou. Teď jsem pevně rozhodnutý, že investuji do kratšího rámu, ale váhám, zda zůstat u stávající těžké vidlice, investovat do lehčí varianty odpružené s možností uzamknutí nebo zvolit pevnou vidlici. V případě pevné vidlice nevím, zda zvolit karbon, nebo raději ocel. Jak píšete v článku „Minula doba kostitřasu – o pohodlí na kole“ z r. 2004, karbonová vidlice s rovnýma nohama může pružit hůř než zahnutá ocelová.
21.2.2008
Jak poznám, že se velkému převodníku blíží konec života. Nechci čekat až do úplného konce, kdy se po něm řetěz bude smekat a přeskakovat. Mám najeto 25 000 km na horském kole v každém počasí.
21.2.2008
Mám problém, chci rozdělat svoji vidlici a nahoře u korunky, jak jsou ty seřizovací šrouby, není obyčejná matka (vel. 26), ale je tam nějaké asi 12zubové kolečko. Nevím, jaký klíč na to použít, nebo jak vidlici rozdělat, spodní monoblok sundat jde bez problémů, ale není možnost to rozebrat dále.
19.2.2008
Mám vidlicu Recon 351 Solo Air 100mm, jazděná od leta 2006, jeden a pol sezóny cca 5000 km, XC, žiadne extremy, na doraz ide len sviatočne, suché, väčšinou polosuché terény, zriedka aj blato. Pravidelné očistenie je samozrejmé. Návšteva servisu je vždy dobrá, viem, ale nieje zadarmo, a servis vidlíc nepatrí k lacným. Chcem sa spýtať, či pri servise ide o viac ako len výmenu oleja a vyčistenia vnútra od nečistôt? Nepostrehol som zatiaľ žiadnu väčšiu zmenu vo funkčnosti. Môže dôjť pri odklade aj k poškodeniu vydlice, alebo len nečistotami zhusťujúci sa olej postupom času zníži výkon pruženia (rýchlosť, lahkosť kroku, a pod.)?
19.2.2008
Chtěl bych si pořídit novou vidlici, a to Manitou Relic, zdvih 100 mm, vážím 90 kg a jezdím většinou lesní cesty nebo asfalt bez větších skoků. Rád bych věděl, zda půjde u pružinového Relica doladit na mojí hmotnost pružina bez nutnosti její výměny a nebo bych si měl radši pořídit vidlici vzduchovou. Popřípadě jakou jinou vidlici v ceně do 8000 Kč byste mi doporučili. Chtěl bych vidlici citlivou i na menší nerovnosti, blokace není nutná, tak do dvou kilogramů hmotnosti.
19.2.2008
Zajímalo by nás zda pro zveřejněni v kalendáři hobby akci v časopise Velo skutečně stačí vyplnění formuláře jak jsme již učinili na https://www.ivelo.cz/kalendar/ ? Info o doplněné akci viz níže. Předem dekujeme za přidání do přehledu v časopise jako festival nebo bike víkend – dle vašeho zařazení v kategoriích. PS: v časopise jsme si to přečetli, ale chceme mít jistotu.

Objevujte s námi nové cyklotrasy

Menu