Rozmyslam o biku FSR XC Pro. Nemam doteraz ziadnu skusenost s fullmi.
Jazdil som len ocel a hlinik roznych kvalit. Zadnym odpruzenim som pohrdal, ale
teraz chcem bike pre svoju zenu a neviem sa rozhodnut. V terene ma totiz tak
300 km za cely zivot a ja sa obavam, ze kupou fullu hned na zaciatku jej
zoberiem sancu, aby sa jej mozog naucil premyslat ako teren. My bikeri sme to
zazili vsetci na BMX a v casoch, ked sme jazdili na ocelovych vidlach. Niektore
ukony nam potom pridu uplne automaticke. Nemusime premyslat mozgovou korou, lebo
to uz spracuva extrapyramidovy system. Rovnako ako citanie – skuste citat
odzadu. Ale dost teorii. Vy mate urcite skusenost s niekym, kto zacal hned na
fulle. Nemaju taki ludia zle navyky? A aj ked pisete, ze fully nie su v terene
unavujuce viac ako HT, nebude netrenovane dievca zaostavat na fulle viac ako na
HT? Uz rok citam VELO, nemusite mi vysvetlovat zaklady. Vsetky prirovnania
vztahujte na Giant NRS, ktory mozem vyskusat u suseda.Chcem vediet ako je
v porovnani s nim vykonny , pohodlny a ovladatelny/ stabilny. Kokpit jej uz
uprevim na mieru. Tym nestracajte cas. Ide mi LEN O RAM
Přestože obecně razím spíše teorii, ze ideální pro terénní jezdce
je začít na pevném rámu a až poté přesedlat na celoodpružené kolo, ve
vašem případě, tedy v případě vaší přítelkyně, bych na tomto
postupu tolik nelpěl. Nepředpokládán totiž, ze je její touhou perfektní
technické zvládnutí kola, jako spíše příjemné strávený čas
v terénu. Co se týká konkrétně systému FSR, tak u něj je potřeba
počítat s tím, že se zadní stavba bude pod šlapáním lehce pohupovat. Je
tak třeba se naučit šlapat plynule tzv. do kruhu. Tuto schopnost si ale
prakticky každý osvojí po najetí určité, nepříliš velké porce
kilometru. Nakonec bych zmínil, že se rozhodne není třeba bát, že by vaše
přítelkyně na fullu nějak trpěla a ztrácela, spíše naopak. Jakmile se
s plným odpružením alespoň trochu sžije, bude si moct užívat
báječného komfortu, kvůli němuž si většina lidí takové kolo
kupuje.
kategorie dotazuMTB technika
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT