Co se týče ochranné pásky mezi duši a plášť, ta je opravdu hodně
účinná, ale o tom, že by nějak významně kazila jízdní vlastnosti
pláště, nic nevíme. Jedinou známou nevýhodou je razantní nárůst
hmotnosti, v tomto případě navíc té nejdůležitější – rotační -,
což může být oním zmiňovaným „pokažením“ jízdních vlastností.
Hodně tím trpí akcelerace.
Druhý způsob je o něco lepší, avšak samotnému defektu nezabrání, pouze
jej v rámci možností odstraní. Funkce takového přípravku je limitována
vzniklým otvorem, obvykle to bývá do velikosti maximálně 1–2 mm. Pěna se
používá až po defektu, roztok dokáže plnit funkci preventivní, avšak
minimálně po dobu jednoho roku a pouze v teplotách nad bodem mrazu. Jednou
ročně je potřeba jej vyměnit. Určit, který je opravdu nejlepší, je
těžké, spolehlivě fungují všechny, záleží jen na typu a velikosti
defektu. Další možností je použití speciálních zesílených duší či
duší již naplněných podobným roztokem, ale opět je to na úkor vyšší
hmotnosti. Je to dilema – teoreticky nemusíte při závodech celý rok
píchnout, ale významně snížíte akcelerační schopnosti svého kola.
Rozhodně nedoporučuji spoléhat se při závodech pouze na pěnu, protože
manipulace s ní bývá v podobných stresových situacích nejistá (stejné
je to i při použití bombiček CO2). Raději bych vsadil na prevenci
v podobě již zmíněného roztoku (Slim, NoTubes, Tufo, Bontrager Juice).
André Vebr
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT