Čtyřramenné systémy LRS a FSR se sice na první pohled jeví hodně
podobné, rozdíly mezi nimi jsou ale poměrně patrné. Jde o to, že FSR lze
díky tzv. Horst Linku (čep na zadní vidlici před patkou) nazývat
nezávislým zavěšením, kdežto LRS pracuje na principu jednočepu
s pákovým převodem na tlumič. Co se týká reálných vlastností
v terénu, tak zde FSR jasně vede v citlivosti a nezávislosti funkce na
brždění, výhodou LRS pak je hlavně tuhost celé zadní stavby při
záběru. Z mého osobního pohledu tak jasně vede FSR, přestože LRS nijak
neodsuzuji. V otázce zdvihu se rozdíl mezi hodnotami 100 a 120 (130) mm
projeví nejen geometrií, ale hlavně je delší krok vidlice a tlumiče znát
v náročnějším terénu, kde poskytne jezdci větší jistotu ovládání.
Rozdíl v hmotnosti nebo schopnostech akcelerace není až tak patrný, takže
se osobně jednoznačně kloním k delším zdvihům.
Štěpán Hájíček
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT