Co se týká otázky, zda V-brzdy, nebo diskové, všichni v redakci se po
mnoha zkušenostech kloníme k druhé možnosti, a nejlépe, jedná-li se
o hydraulickou variantu. Kapalinové kotoučové brzdy totiž znamenají
vyšší výkon, který je navíc nezávislý na konkrétních provozních
podmínkách, a velmi komfortní ovládání. Navíc nedochází k opotřebení
nosné části jako u V-brzd, které postupně zeslabují stěnu ráfku.
Ohledně kola Pell´s Razzer Elite – nabízí se jak verze s V-brzdami, tak
i s kotouči (označená „D“). Použity jsou zde hydrauliky Shimano Deore,
což jsou sice relativně levné, přesto velice výkonné a kvalitní brzdy. Je
zde ale rozdíl v ceně kola cca 5000 Kč. Poslední věcí, kterou bych
chtěl zmínit, je samotné kolo Razzer, které je stavěno hodně
sportovně – delší posed, nižší zdvih vidlice (80 mm). Pokud míříte
do náročnějšího terénu, poohlédl bych se raději po jiném kole
s vidlicí s alespoň 100 mm zdvihu.
Štěpán Hájíček
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT