Zahřívání V-brzd

9.1.2007
bych se zeptat na problém se zahříváním brzd Shimano LX V-brake při dlouhých sjezdech v Alpách (v terénu i na silnici). Mám 73 kg, zkoušel jsem už různé techniky přerušovaného brždění, prudkého brždění a pak delší doby bez brždění, aby se ráfky stačily ochladit, ale bez výsledku. Neustále mi praskají duše v oblasti ventilku z důvodu přehřátí. Používám spíše levnější špalky (do 150 Kč), ale ani značkové Jagwire za 500 Kč nepomohly. Výměna ráfku Kelly´s za zapletená kola Mavic CrossRide je jen částečná pomoc, zahřátí je pomalejší, přesto musím často zastavovat a čekat, až se ochladí. Jezdím hodně do Alp (2–5 týdnů v roce) a hledám způsob, jak si i sjezdy užít a ne se stresovat častým zastavováním. Uvažuji i o diskových brzdách, ale nevím, které se nejméně zahřívají a vyřeší problém. Také přemýšlím, jak to řeší silničáři např. v Dolomitech, kde jsou sjezdy plné zatáček mnoho kilometrů a musí se neustále brzdit…

Chtěl Se zahříváním ráfků vám asi pomohu jen velice málo. Dobré zkušenosti máme s modely špalků značky Kool – Stop nebo BBB, a to při podobné hmotnosti jezdce. Vhodnou variantou by pro vás opravdu byly kotouče, jednak díky vyšší účinnosti a citlivějšímu dávkování síly, ale zejména pak pro lepší odvod tepla. Rozhodně však volte hydraulickou verzi, u níž je odvod tepla lepší než u mechanické. Určitě se nespletete volbou některého z modelů Shimano, Formula, ale i třeba Hayes či Avid (zde snad pozor jen na loňskou verzi modelu Five, který měl problémy s přehříváním v dlouhých sjezdech). Vámi popisované levné špalky bych opravdu do Alp nedoporučoval.
Eda Pinkava 

kategorie dotazuMTB technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu