Vysoké karbonové ráfky, nebo nízké hliníkové?

7.2.2012
Dobrý den, předně děkuji za dlouhodobou skvělou práci redakce 53×11. Mám dotaz ohledně populárních karbonových ráfků zapletených kol. Konkrétně zda se dají porovnat s nízkými hliníkovými koly (například Fulcrum Racing 1) a případně jaké jsou klady a zápory. Najezdím na silničním kole do 5000 km za sezonu, ale o to více si chci jízdu po vychutnat. Profil je většinou zvlněný až kopcovatý, závodní ambice na silnici nemám. Omlouvám se za otázku, která již padla mnohokrát. Nicméně stále se mi nedaří najít odpověď. Děkuji

I my děkujeme za Vaši přízeň. Odpověď není jednoduchá, jistě by se našli
silničáři, kteří by se mnou polemizovali, ale pokusím se v kostce shrnout
svůj názor. V první řadě nelze odhlédnout od ceny a provedení. Když budeme
uvažovat cenovou hladinu Fulcrum Racing 1, tedy do 20 000 Kč, je prakticky
nemožné sehnat karbonová kola v plášťovém provedení, která by zmiňované
Fulcrumy (nebo obdobný model) předčila tuhostí, hmotností nebo životností. U
galuskových karbonových kol již lze i v této kategorii ušetřit nějakou
hmotnost. Tedy v ceně do 20 000 Kč bych se přikláněl spíše k nižšímu
hliníkovému ráfku, zvláště vozíte-li pláště. Jediné plus vysokého profilu
spočívá v aerodynamice (našel jsem pro Vás toto ne zcela aktuální, ale
zajímavé srovnání http://www.rouesartisanales.com/…5505311.html) a
módním diktátu. Aerodynamické hledisko bych u nezávodníků nepřeceňoval.
Naopak bych se zaměřil raději na kvalitu brzdění. Kombinací dobrých
karbonových ráfků a správných špalků lze dosáhnout uspokojivého výsledku,
nedosáhnete ale tak stálých vlastností jako u hliníkového ráfku.

Tedy pokud byste chtěl přejít na galusky nebo za kola utratit dvojnásobek,
volil bych karbon. V ceně do 20 000 Kč jde ale spíš o estetickou a módní
záležitost. Myslím 🙂

Karel Kuchler

kategorie dotazuSilniční technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu