V čísle 3/2006 v testu kol 26×29 zmiňujete u kola Superrior a její
vidlici Tora 318, že: "…svůj díl jistě nese i velekomfortních 85 mm
zdvihu vidlice Tora. Sportovci asi využijí blokaci Motion Control (tlumení
M.C. je zde neseřiditelné a funguje jen jako blokace namísto odstupňování
míry lehkosti stlačení vyšších verzí). Měl sem zato, že M.C. je
inteligentní systém pružení! Pokud se ale nedá seřídit podle přání
jezdce citlivost reagování vidlice na nerovnosti a je to nějak přednastaveno
od výrobce, tak už to přece není tak úplně inteligentní systém! Není to
u nižších modelů jen lákadlo, aby se lépe prodávaly? Čtete u vidlice,
že má všechno jako vyšší model, jen vyšší váhu kvůli použitým
materiálům a výbornou cenu, a pak zjistíte, že se M.C. nedá seřizovat.
Byl sem přesvědčený, že M.C. je inteligentní proto, že se dá mimo jiné
seřizovat! Zřejmě to funguje jak má pouze u DUAL AIRU.
V podstatě je to tak, jak říkáte. Motion Control je u některých
nižších modelů neseřiditelný a funguje tedy pouze jako běžný LockOut.
V takovém případě jde opravdu jen o lákadlo na zákazníky. Pokud ale
hledáte vidlici Rock Shox se skutečně inteligentním systémem tlumení, je
třeba pátrat v kolonce nastavení po kouzelném slůvku Gate nebo Floodgate.
To značí, že lze u konkrétního modelu Motion Control nastavit. V praxi se
možnost nastavení pozná podle drobného zlatého kolečka s nápisem Gate.
U některých modelů ale toto kolečko chybí, místo něj je zde záslepka,
kterou lze sejmout a drobným imbusovým klíčem pak nastavit míru tlumení
komprese.
Štěpán Hájíček
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT