Jsa spíše MTB jezdec, používám MTB tretry Addidas Durango a nášlapné
pedály Shimano SPD-M520. K oběma uvedeným nemám sebemenší výhrady. Na
konci loňské sezony jsem začal jezdit i na silničním kole (spíše jako
vyrovnání „čistého terénu“ – abych taky zkusil jízdu po silnici).
Začal jsem jezdit s klipsnami, ale zkušenost s nášlapy přece zvítězila
a rozhodl jsem se pro nášlapy i na silnici. Jelikož jsem student a nechtěl
jsem investovat do nové obuvi, zůstal jsem i na silnici věren systému SPD a
pořídil si pedály SPD-A515. S překvapením jsem ale musel podložit
podložkami kufry, protože nešly zacvaknout do níže položených zámků, a
teď zjišťuji, že mi podrážka po stranách styčné plochy pedálů odírá
barvu. Je to moc na škodu? MTB podrážka je zřejmě vyšší na tento typ
pedálů. Stačí tedy mé řešení – vypodložení kufrů? A pokud se
odírá barva, je to ještě málo? Chce to podložit kufry ještě víc? Pak by
ale nedocházelo k většímu kontaktu podrážky s pedálem a většímu
využití síly. A A520 mi zase připadají jako sněžnice na kole. Jaký je
váš názor?
Pedály SPD-M520 jsou MTB alternativou 515. Odírání barvy z pedálů se
neubráníte, je to dáno provedením lemu pedálu, který je konstruován na
silniční podrážku, kde je kufr vlastně nejnižším bodem. U bot na MTB je
prostor podrážky rovný a u pedálu je tomu opačně než u silnice,
upínací mechanizmus vystupuje nad vlastní pedál, aby ponechal co nejvíce
prostoru pro vytlačení případných nečistot z pracovní plochy. Mým
řešením by byla volba shodných pedálů jako u MTB, tedy modelu 520,
protože při použití podložek pod kufr se zase dostanete do problému, že
při používání na horském kole bude mít kufr horší stabilitu, což
může snížit kvalitu ovládání kola.
Eda Pinkava
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT