Zajímalo by mě, jak velký je rozdíl v opotřebení levnějších
ocelových a dražších duralových převodníků.
Záleží na druhu použití, v otázce není specifikováno zda se ptáte
na rozdíl u silničních nebo MTB převodníků. U silničních je rozdíl
v životnosti prakticky zanedbatelný, při pravidelné výměně řetězu
dokáží duralové převodníky sloužit desítky tisíc kilometrů stejně
jako ocelové, u kterých ale navíc pracuje (po opotřebování povrchové
úpravy) na likvidaci i koroze. U MTB převodníků se ale jeví jako
zajímavé řešení použití ocelového prostředního převodníku, jenž je
oproti krajním několikanásobně více zatěžován. Navíc se u horských
kol do životnosti promítají i podmínky jako bláto, voda a zejména styl
jízdy, kdo používá silový způsob jízdy, samozřejmě současně
zkracuje i dobu, po kterou mu dokáže „placka“ sloužit.
Eda Pinkava
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT