Nukeproof Megawatt Carbon – povýšení výkonu na novou úroveň

13.10.2023
Značka Nukeproof může být tento rok rozhodně pyšná. Jezdci gravity zaměřeného výrobce získali mnoho úspěchů ve sjezdu i enduru a nyní, koncem sezóny, Nukeproof navíc představuje kolo, přesněji závodní e-enduro, které jako jedno z mála na světě využívá teprve před několika dny představený pohon Sram Eagle Powertrain. Novinka nese označení Megawatt Carbon 297 a doplňuje tak svého sourozence na hliníkové platformě.

Model Megawatt se dosud spoléhal na motory Shimano. Inženýrský tým Nukeproof však získal nabídku, která se neodmítá – stal se jedním z prvních čtyřech výrobců kol, kterým se dostalo příležitosti být u vývoje pohonného systému pro elektrokola Sram Eagle Powertrain. Nukeproof tento pohon zapracoval právě do modelu Megawatt Carbon 297 a dle slov svých markeťáků vytvořil ten nejlepší rám, do kterého byl revoluční systém od Sramu zatím umístěn.

 

Nukeproof Megawatt Carbon

Vztah Nukeproof a Sram

Že si jako jednoho z výrobců kol vybere Sram právě Nukeproof má svoje důvody. Kdo z vás to neví, vztah obou společností trvá mnoho let a jsou klíčovými partnery továrního enduro a downhill teamu. Proto byl závodní Nukeproof team logicky osloven před více než dvěma lety vývojáři Sramu, aby se podílel na vývoji projektu, ze kterého se po důkladném testování zrodil Megawatt Carbon s pohonem Eagle Powertrain.

Zabaleno v karbonovém rámu

Nukeproof uvádí, že jeho Megawatt Carbon povýšil už tak oceňovanou Megawatt geometrii, platformu a kinematiku odpružení, design a výkon na vyšší úroveň. Zkombinoval vlastní vývoj a závodní zkušenosti. Dnes tak na trhu nemá být vyváženějšího e-biku, což jsou velmi sebevědomá slova.

Samotný karbonový rám má kromě zbrusu nového pohonu možnost snadného vyjmutí 720Wh baterie, která motoru Eagle Powertrain dodává “šťávu”. A to pomocí jednoduchého systému závislého na jediném šroubu, k němuž stačí mít 5mm imbusový klíč. Systém má tak umožnit snazší nabíjení, výměnu baterie přímo na závodech či odlehčení v podobě kola bez baterky pro nakládání Megawattu Carbon do auta. Konstrukce rámu zároveň umožnila umístit baterii do spodní rámové trubky níže. Toto řešení snížilo těžiště kola a zlepšilo manipulaci. Uvnitř krytu baterie je krytka vybavena dvěma držáky, na které lze nasadit originální držák příslušenství Nukeproof, který slouží pro uložení důležitého příslušenství, jako je nářadí nebo opravná sada plášťů.

 

 

Testováno v Irsku

Nukeproof Megawatt Carbon byl testován a laděn převážně v Severním Irsku. Tato oblast je známá svými rozmary počasí. Proto testovací jezdci trvali na velké průchodnosti rámu, a to až pro pláště o šíři 2,5″. Všechny rámy od velikosti S až XL jsou zároveň kompatibilní s 550ml láhví na vodu a jsou vedle již zmiňovaného integrovaného úložiště v krytu baterie vybaveny držákem příslušenství. Megawatt Carbon také počítá s použitím teleskopické sedlovky s maximálním možným zdvihem. A aby ebike vypadal neopotřebovaně ani po letech tvrdého používání, je z výroby polepen komplexní sadou průhledné odolné fólie.

 

 

Ve světě komponentů ASX

Sram se netají, že pro svůj pohon Eagle Powertrain používá osvědčenou technologii německého výrobce motorů Brose. Systém byl však plně přepracován a integrován do „ekosystému“ Sram AXS způsobem, aby spolu všechny komponenty mohly komunikovat prostřednictvím AXS Bridge Display a vykazovaly špičkovou kompatibilitu. Tím, že se nový pohon dostal do rodiny AXS, umožňují dostupné technologie řadit pod zátěží motoru, což je hlavní přednost celého systému. Hladkost, efektivita a to vše automaticky – to byly hlavní cíle při vývoji a snaze o maximální kompatibilitu.

Automatické řazení může dle Nukeproofu probíhat díky několika vstupům ze snímačů kliky, vstupního výkonu a kadence kola (tu snímá 6 magnetických snímačů). Podle výrobce je to funkce, o které jste nevěděli, že chcete, dokud si ji nevyzkoušíte. Jezdec si zároveň může upravit vstupní kadenci pomocí AXS Pods tak, aby vyhovovala jeho jízdnímu stylu a terénu. Díky funkci Coast-Shift je zároveň možné řadit bez otáčení klikami a předvolit si rychlostní stupně. Tato funkce spočívá v tom, že motor roztočí převodník nezávisle na klikách, aby předvolil převod.

 

 

Dojezd nebo výkon

Sram Powertrains nabízí u modelu Megawatt Carbon dva režimy výkonu, které lze měnit za chodu – Range a Rally. Range slouží pro ty, kteří chtějí maximalizovat dojezd a životnost baterie. Jezdec u tohoto režimu získá jako standard 30 % vstupního výkonu a špičkový výkon o hodnotě 500 W. Druhý režim, tedy Rally, je o plném výkonu. Tedy o špičkovém výkonu 680 W a s 85% asistencí. Rally je režim určen pro ty, kteří chtějí ze systému vytěžit maximum a dojezd není jejich prioritou. Preferované nastavení si jezdec nastaví v aplikaci Sram AXS.

 

 

Nový Megawatt Carbon bude k dispozici ve dvou specifikacích, a to ve verzích Carbon Pro (10 500,- EUR) a Carbon RS (12 000,- EUR).

Všechny modely Nukeproof, nejen novinku Megawatt Carbon, najdete na www.bikeporn.cz

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu